מסע הסברה. נוער אר"ץ
מסע הסברה. נוער אר"ץצילום: נשים בירוק

לאחר שהוכרז על הקמתה בפאנל הריבונות שהתקיים בשמורת 'עוז וגאו"ן' לפני כשבועיים, החלה תנועת אר"ץ (ארגון ריבונות צעיר) בפעילות ראשונה בה שלבו סמינריון עיוני ופעילות שטח.

בני נוער רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול (רביעי) באירוע שהחל בביקור עידוד בשוק מחנה יהודה שבירושלים ומיד לאחריו סמינריון עיוני בו היו שותפים לדיונים סביב סוגיית הריבונות.

בני הנוער והצעירים שהגיעו ממורשת שבגליל, קדימה שבשרון, ירושלים, בית אל, גוש עציון, שדרות ראשון לציון ועוד, הגיעו לשוק הירושלמי כשהם נושאים דגלי ישראל סטיקרים ופליירים הקוראים להחלת הריבונות ביו"ש.

במהלך הביקור הביעו תמיכה וחיזוק ללוחמי מג"ב והשוטרים שבמקום כמו גם לעוברים ושבים שהשיבו להם בביטויי שמחה על הרוח הציונית והחזקה שהביאו עימם אל בין דוכני השוק.

בהמשך היו הצעירים שותפים כאמור לסמינריון עיוני על אודות דרישת הריבונות. ראשון הדוברים בסמינריון היה עורך הדין אליקים העצני שהציג בפני בני הנוער סקירה היסטורית משפטית מאז ימי הצהרת בלפור, ימי המנדט הבריטי והלאה עד ימינו אלה. לאחריו שוחח עם הצעירים הדמוגרף יורם אטינגר שהציג נתונים דמוגראפיים מעודדים באשר להיתכנות החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון.

אטינגר קבע בדבריו כי אין כל סיבה לחשוש מהשד הדמוגראפי, וכי מדובר בלא יותר מאשר שד פוליטי ותו לא.

דניאל גבאי, מרכז הפעילות באר"ץ, מסכם את האירוע ואומר "הגענו במטרה לחזק ולדרוש את מימוש הריבונות בירושלים כדי למנוע את גלי הטרור הבאים. אנחנו דורשים מהממשלה שירושלים תהיה מאוחדת גם מבחינת החוק ולא רק באופן תיאורטי".

על תכניותיה של התנועה החדשה הוא מספר: "נתחיל מהלך הסברתי ארצי גדול הקורא לריבונות. נגיע לכל בית לאומי ישראל עם הרעיון הזה, ונעשה את זה בכל מדיה אפשרית - בחומרי הסברה בשטח, בכלי תקשורת, ברשתות החברתיות וכו' כדי לאגד את כולם סביב הפתרון הזה. במקביל אנחנו מתכוונים לפעול גם מול חברי כנסת ואנשי ציבור. נפעיל לחץ ציבורי להשפעה על מקבלי ההחלטות עד שנביא לשינוי מדיניות, להגשים את מה שאנחנו מאמינים בו ועל סמך זאת הם נבחרו. תפקידם, כמי שקיבלו את המנדט מהעם והגיעו להנהגה, לשנות את השיח ולחתור ליעד הזה, לדחוף בכל דרך להחלת הריבונות ולמימוש הריבונות בפועל. בכל מקום שאין ריבונות אנחנו מקבלים טרור".

ראשי תנועת 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, התנועה שלפעילותה סביב חזון הריבונות חוברת תנועת הנוער החדשה אר"ץ, מספרות על התעניינות ערה של הצעירים בסוגיות שהועלו במרוצת היום "היה מאד מרגש לראות את בני הנוער מעמיקים בשאלות וחותרים אל האמת ההיסטורית. הייתה הרגשה נפלאה שיש דור שאפשר להעביר אליו את השרביט". קצובר ומטר מעודדות את התנועה החדשה וקובעות כי "חשוב להביא להכשרתו של קאדר מנהיגותי צעיר ורענן שיוביל את חזון הריבונות ברחבי הארץ, ובעיקר בקרב בני נוער וצעירים, בהיותו מכיר את שפתו ואת יכולותיו של הדור הצעיר".

השתיים רואות בפעילות שהחלה היום סנונית ראשונה ומבטיחות המשך גם לסמינריונים שיעמיקו חקר בחזון הריבונות וגם בפעילות השטח בהסברה ובחיזוק ההתיישבות.