יחגגו גם מול בית"ר ברבע הגמר?
יחגגו גם מול בית"ר ברבע הגמר?צילום: פלאש 90

רק אמש נקבעו זהות העולות לרבע גמר גביע הטוטו בכדורגל, וכבר היום (חמישי) הוגרלו כל 8 הקבוצות ביניהן. 

אחרי ההדחה המפתיעה של מכבי ת"א אמש לאחר הפסד משפיל לבני יהודה בתוצאה 1:3, וניצחונה של מכבי חיפה על קריית שמונה, הוגרלו כלל הקבוצות במפעל השלישי בחשיבותו.

במוקד ההגרלה היה משחק רבע הגמר שיפגיש בין הפועל באר שבע שנמצאת בכושר מצויין כעת ולאחר ההפסד של מכבי ת"א בליגה לבית"ר ירושלים, היא גם מחזיקה במקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל, לבית"ר ירושלים.

הירושלמים אמנם נחשבים קבוצה לא יציבה, אך כזו שבמשחק אחד מסוגלת להפתיע מאוד. לראיה, משחקם של הירושלמים ביום שני האחרון מול מכבי ת"א עת הביסו את האלופה בתוצאה 4:2.

המנצחת בין בית"ר לבאר שבע תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה, כששתי הקבוצות הללו מגיעות ביחסי כוחות שווים, אם כי חיפה דווקא עלתה לאחרונה על מסלול של ניצחונות מול מסלול הפוך לגמרי של הקבוצה מפתח תקווה.

בני יהודה, מי שהדיחה רק אמש את מחזיקת גביע הטוטו היוצאת והאלופה, מכבי תל אביב, תארח את הקבוצה המאכזבת עד כה בליגת העל שבכדורגל, מכבי נתניה, ובני יהודה בהחלט יכולים להיות מרוצים מההגרלה שמאפשרת להם לחלום על ההפעלה לגמר המפעל.

המשחק האחרון שהוגרל הוא משחקה של הפועל חיפה מול קריית שמונה. קריית שמונה עדיפה על חיפה, אך כאמור, לגביע חוקים משלו ובמשחק אחד אפשר לעשות הכל.

משחקי רבע הגמר, כמו שהוגרלו:

משחק 1: בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע

משחק 2: הפועל חיפה - עירוני קרית שמונה

משחק 3: בני יהודה - מכבי נתניה

משחק 4: מכבי חיפה - מכבי פתח תקוה

כאמור, המנצחת מבין בית"ר ובאר שבע תפגוש בחצי הגמר את זו שתנצח במשחק של מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה, והמנצחת במשחק בין בני יהודה לנתניה תפגוש בחצי הגמר את זו שתנצח במשחק שבין הפועל חיפה ועירוני קריית שמונה.

משחקי רבע הגמר יתקיימו בשיטת בית וחוץ; המשחק הראשון ייערך בתאריכים 1-2 בדצמבר, ומשחקי הגומלין יתקיימו בתאריכים 15-16 בדצמבר. חצאי הגמר ייערכו ב-29 וב-30 בפברואר.