ברושי: לתת עדיפות לנגב והגליל

השדולה לקידום הגליל ערכה אמש (רביעי) את כנס היסוד שלה באולם ירושלים בכנסת, בהשתתפות חברי כנסת וראשי מועצות מרחבי הארץ.

לאירוע ההשקה הגיעו השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, יושבי ראש השדולה ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ח״כ איציק שמולי, ח״כ מוטי יוגב וח״כ איתן ברושי, ואליהם נלוו נציגים מכל סיעות הבית.

ח"כ ברושי (המחנה הציוני), אמר לערוץ 7, "צריך לדאוג לכולם אבל יש רגעים שצריך לקבוע סדר עדיפויות". הוא הסביר כי "יהודה ושומרון זה אזור שהגידול שלו מדהים והצמיחה מרשימה. כשאתה מדבר על הנגב והגליל אתה רואה אזורים של הגירה שלילית.

''הישובים ביו"ש צמודים לגדר של כפר סבא וראש העין לעומת מי שצמוד לגדר של עזה וגבול לבנון. לכן המבחן צריך להיות לא מי יידפק אלא מי יתחזק ולכן צריך לתת עדיפות לנגב והגליל כדי להגדיל את האוכלוסייה באזורים הללו וזאת המשימה שלנו", אמר ברושי.

"אנו עומדים ערב אישור תקציב", הוסיף ברושי, "המדינה לקראת החלטה דרמטית ליישובים בנוגע למפת הטבות המס. הממשלה, שהכריזה על עדיפות לנגב ולגליל, תיבחן בימים הקרובים ואנו נקבל תשובה, האם מדובר במילים או במעשים. מפת ההטבות במס הכנסה יחד עם סדר עדיפות נכון בתחומים נוספים, צריכים לתת ביטוי מוחשי וברור לחשיבות פיתוח הגליל. המבחן יהיה בצמיחה וגידול של האוכלוסייה".

לדבריו, נדרשת תכנית לאומית מיידית לגליל תוך מתן עדיפות ליצירת מקומות עבודה ופיתוח מואץ של התעשייה, התיירות, החקלאות, ההשכלה הגבוהה ושירותים ברמה נאותה. ''חשוב שהצעירים יישארו והאזור יהיה אבן שואבת לצעירים נוספים. נדרשת תעסוקה ברמת הכנסה גבוהה המאפשרת להביא לידי ביטוי את יכולותיהם של בני הדור הצעיר".