נתניהו והרננדז
נתניהו והרננדזצילום: קובי גדעון, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז שהגיע לישראל עם משלחת הכוללת את שר הביטחון, שר החוץ, שר התשתיות, שר החקלאות ויו"ר המטות המשולבים של הונדורס.

השניים דנו במגוון רחב של נושאים לשיתופי פעולה בין שתי המדינות, בהם ביטחון, סייבר, טכנולוגיה, חקלאות, מחזור והתפלת מים.

נתניהו אמר כי ישראל נכונה לסייע ולשתף פעולה עם ממשלת הונדורס בתחומים הללו וכי אחת המטרות של ישראל בשנים הקרובות היא לפתח שווקים חדשים באמריקה הלטינית.

"אנו מתרשמים מהמשלחת המכובדת שהבאת הכוללת את שרי החוץ, הביטחון, התשתיות, החקלאות וכן יו"ר המטות המשולבים - זה משקף ידידות ממשית שמתקדמת בתחומים רבים", אמר נתניהו. "אני יודע שישראל שולחת צוות שיעזור לכם להתמודד עם סוגיית המים שלכם. באת למקום הנכון כדי לחפש עזרה בפתרון בעיית המים שלכם וישראל יכולה ורוצה לעזור בתחום זה ובעוד תחומים רבים".

ראש הממשלה הדגיש, ''אנו מעריכים את הידידות בינינו ואת הביטוי שהיא מוצאת בפורומים בין-לאומיים. אני חושב שאנחנו יכולים לעשות יחד דברים רבים ובהקשר זה אני חושב שביקורך הוא אבן דרך בידידות בינינו ובראייה הכללית שלנו, בחשיבות של אמריקה הלטינית ותפקידה של הונדורס באזור זה".

נשיא הונדורס אמר לנתניהו כי "אנו נמצאים כאן כדי לחזק את העובדה שהונדורס היא ידידה של ישראל ואנו נמשיך לתמוך בכם בתחומי הביטחון והחירות. ברצוני לומר גם שישראל היא חלוצה בניהול חקלאות, דיברנו על כך בהזדמנויות קודמות.

"אנו נותנים חשיבות גדולה למים, עץ ואדמה ואנו יודעים שבאנו למקום הטוב ביותר כדי ללמוד על כך. אנו בטוחים שלאחר ביקור זה שיתוף הפעולה בינינו יתפתח", הדגיש הרננדז.