בן גביר: הדחת הצוהר היא שערורייתית

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הצוער שהודח השבוע מקורס קצינים בבה"ד 1 לאחר שהתבטא לטענת מפקדיו בעד רצח ראש הממשלה יצחק רבין, תוקף בראיון לערוץ את 7 את התנהלות הרמטכ"ל והפרקליט הצבאי הראשי בפרשה.

בן גביר תיאר את השתלשלות האירועים, "לאחר טקס לזכרו של רבין, במהלכו הזכיר המג"ד את פרשת אלטלנה, שוחח הצוער עם חבריו, בשיחה פרטית, ואמר כי דווקא אלה שספגו את יריות התותח שירה רבין הם אלה שהיו האחראים והרגישים. על הדבר הזה הדיחו אותו מקורס קצינים".

"מה קרה לנו?", תמה עו"ד בן גביר, "לזרוק חייל כזה, שהיה מצטיין. חייל שעוד נכון לו שירות למען עם ישראל. להדיח חייל על זה שהוא אמר משהו על רבין?".

"אין כאן הסתה, אין כאן אמירה שאפשר לפרש אותה בצורה אלימה. זו אמירה פרשנית וזו דעתו. אני מתפלא על הצבא ועל ההתנהגות הזו. דרשתי מהפרקליט הצבאי הראשי ומהרמטכ"ל, תחזירו אותו לשירות צבאי ולקצונה. אין שום הצדקה להדחתו".

נציין כי הפרשה נחשפה בעיתון "הארץ", שם דווח כי הצוער הצדיק את רצח יצחק רבין באומרו "את רבין אפשר היה להרוג כבר הרבה שנים קודם, כי השתתף בירי התותח שבו נרצחו יהודים על הספינה אלטלנה. כבר אז רבין עשה את הטעות שלו". עו"ד בן גביר דוחה בתוקף את הדיווח ומבהיר כי הצוער שהודח מעולם לא התבטא כך.

בהתייחסות למצב הביטחוני בארץ אמר בן גביר "אני לא מתפלא מהמצב. אני לא מתפלא משום שאני שומע בוקר בוקר את המסגדים בחברון מכריזים, 'אל קודס', 'אל אקצא', 'אל יהוד' ומסיתים פעם אחר פעם, וישראל במקום לרוצץ את ראש הנחש פועלת נגד החיילים הפשוטים". 

בן גביר לא מסתיר את מחשבותיו ודריכותו, "תמיד חושבים על אופציה שיצוץ מישהו עם סכין, עם רובה או כדור, אבל העניין כאן הוא לא להיכנע לאותם אויבים ארורים. אנחנו נמשיך להתגורר בחברון וגם נדרוש תגובה ציונית הולמת - לרוצץ את ראש הנחש".

מדובר צה"ל נמסר השבוע בעקבות הדחת הצוער: "מפקד בה"ד 1 הדיח צוער לאלתר לאחר שהתבטא באופן קיצוני וחריג אשר אינו הולם את רוח צה"ל וערכיו. נערך בירור אשר בעקבותיו הודח הצוער באופן מיידי. בצה"ל מגלים אפס סובלנות כלפי התנהגות מסוג זה מצד חיילים ובפרט ממפקדים לעתיד. החייל לא יחזור לשרת בתפקידי לחימה בהמשך שירותו".