פיגוע דקירה בגבעת התחמושת

שני יהודים נפצעו באורח בינוני בפיגוע דקירה שאירע בצהריים (שישי) בתחנת הרכבת הסמוכה לגבעת התחמושת בירושלים.

המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון ומצבו אנוש.

צוותי מד''א ומתנדבי איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בבירה, אחד סובל מפציעה בגפיים (ככל הנראה מירי) והשני מדקירה בפלג גופו העליון.

חובש בכיר במד"א בועז אלינסון שטיפל בפצוע סיפר, "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 22 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב. בדרך הוא תיקשר איתנו וסיפר שראה את המחבל רץ אליו עם סכין ביד הוא התחיל לברוח אבל המחבל רדף אחריו הצליח לדקור אותו".

מהמשטרה נמסר כי "מתחקור ראשוני עולה כי המחבל הגיע חמוש בסכין, דקר אזרח ופצע אותו, ניסה לדקור אזרח נוסף ללא הצלחה.  מאבטחי רכבת קלה שהיו במקום, אזרחים ושוטר מג״ב שהיה בסמוך ניטרלו את המחבל. כתוצאה מהירי נפגע אזרח נוסף ברגלו וזוהתה פגיעה אחת בקרון הרכבת. ברכבת לא היו נפגעים".

נחום ברנשטיין, סגן ראש סניף ירושלים סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבה שנדקר בפלג גופו העליון. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולפצוע יהודי נוסף שנפגע מירי. ירי בוצע לעבר הדוקר. כלל הנפגעים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירה וירי".

מוקדם יותר היום נפצע באורח קל לוחם של משמר הגבול בפיגוע דקירה בצומת תפוח שבשומרון. שני מחבלים נוטרלו.

המחבלים רכובים על קטנוע הגיעו לצומת במהירות גבוהה ונורו על ידי לוחמת משמר הגבול. אחד המחבלים חוסל והשני נמצא במצב אנוש. הלוחם שנפצע טופל במקום על ידי צוותים של מגן דוד אדום. 

פצוע קל בצומת תפוח