ירדן ג'רבי
ירדן ג'רביצילום: רויטרס

ירדן ג'רבי הביאה היום (שבת) גאווה גדולה למדינת ישראל ולענף הג'ודו כאשר זכתה במדליית הארד בקטגוריית משקל עד 63 קילוגרם, בגראנד סלאם אבו דאבי. הג'ודאית לא יכלה לעצור את הדמעות ופרצה בבכי בסיום.

"יש לי הרבה על הלב. במשך שש שנים ניסינו להתחרות פה ומסיבות כאלה ואחרות זה לא קרה. לפני כמה ימים, כאשר המראנו לאבו דאבי וקיבלנו ויזות הייתי כל כך שמחה שסוף סוף זה קורה", אמרה ירדן ג'רבי לאחר הזכייה במדליית הארד. 

"כאשר הגענו התברר לנו שאנחנו יכולים להתחרות רק תחת דגל איגוד הג׳ודו העולמי מסיבות ביטחוניות. את ההודעה הזו קיבלנו רק כשהגענו לאבו דאבי. ברגע שידעתי שאני לא אתחרה תחת דגל ישראל ההרגשה העמוקה אצלי בלב הייתה כואבת, כישראלית פטריוטית היה לי קשה אבל כשחשבתי על זה שכל כך חשוב להתחרות, שכולם יודעים מאיפה אני, איפה גדלתי, כך שלזכות על האדמה הזאת זה הרבה יותר חשוב מאשר לא להתחרות בכלל".

"יומיים אני עם הצביטה הזו בלב, רואה את חבריי לנבחרת מתחרים תחת דגל האיגוד העולמי, זה כל כך עיצבן אותי, כל כך כאב לי אבל כשעליתי למזרן היום הרגשתי הרגשה אחרת, של משהו בוער מבפנים. כשניצחתי בקרב על מדליית הארד פרצתי בבכי, היה לי כל כך קשה עם ההרגשה הזאת שאני לא תחת הדגל שלי והמדינה שלי. אבל היום יותר מתמיד היה חשוב להתחרות, לנצח, להוכיח לכולם שעצם ההשתתפות פה היא הניצחון הגדול ביותר. כל אלו שאומרים שזו בושה, תתביישו אתם, אני מייצגת את המדינה שלי, תמיד, אם יסתירו את הדגל שלי ואם לא. ההחלטה נעשתה רק לאחר שהגענו לאבו דאבי ולא מידיעה ראשונית. תודה מיוחדת למשה פונטי, על הגבורה, האומץ, לבוא לפה, להחליט כזאת החלטה ולתת לנו להתחרות".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה הערב "החרם על ישראל בספורט ובתרבות מרתיח ומקומם ובכוונתי להלחם בו. נבחרת ישראל, ככל הנבחרות בעולם, זכאית לייצג את ישראל עם הדגל וההמנון הלאומי בכל תחרות ובכל יבשת. לא אעבור על זה לסדר היום, עם שובה של נבחרת הג'ודו נברר את מה שהיה שם.

יחד עם זאת, חשוב לי לומר לספורטאים שלנו שנאלצים להתמודד עם דילמות קשות מאוד - אני עומדת מאחורי כל אחת ואחד מכם, אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם", דברי רגב.