סיפורים מהרחוב
סיפורים מהרחובצילום: יואב גלזר

מה הסיפורים שהרחוב מספר לנו? מה מספרים לנו אמני הרחוב? איך נהנים מאמנות רחוב? ואיך היא מבטאת עצמה בתחומי אמנויות שונים?

נושא התערוכה החדשה הוא אמנות המתרחשת במרחב הציבורי האורבני. אמנות זו משתמשת במרחב הקיים כבמה ליצירה, ובעוברים והשבים - כקהל וכצרכן אמנות.

הילדים המבקרים בתערוכה יחקרו, יחוו ויגלו ביטויים של אמנות ייחודית זו, באופנים אמנותיים שונים: אמנות פלסטית, תיאטרון, מולטימדיה ותנועה. הם יבחנו את הקשר בין הסביבה הנתונה לאמנות הנוצרת בה ואת התנאים לקיומה.

גיל עומר מנכ"ל מוזיאון הילדים ציין כי אומנות הרחוב תופסת חלק משמעותי מהשיח האומנותי בעולם וזוכה להכרה ולכבוד. זו הסיבה, הוסיף עומר, שהמוזיאון החליט להקדיש את התערוכה החדשה שלו לנושא זה.

התערוכה תתקיים לפי העיקרון על פיו פועל מרכז ב"גובה עיניים": התנסות אישית ופעילות אקטיבית של הילדים. עיקרון זה מאפשר הפנמה והעצמה של החוויה. באמצעות הפעילויות השונות הילדים: ילמדו להכיר ולכבד סוגים שונים של אמנויות רחוב, יקבלו ידע וכלים להתבוננות מושכלת באומנות רחוב, יכירו תחומים שונים באומנויות המצויות במרחב הציבורי וכמובן ילמדו את ההבדל בין השמירה הנדרשת מהם על המרחב הציבורי ובין האומנות הנוצרת בו.

בתערוכה 2 מסלולי פעילות:

מסלול קטנטנים גילאי 3-5: (כשעה ורבע) ומסלול גדולים גילאי 5-9: (כשעתיים)

במהלך הסיור יגיעו הילדים לשכונת "בגובה העיניים", יטיילו ב"רחובות", ב"סמטאות" וב"כיכר העיר". תוך כדי סיור ייתקלו בהתרחשויות "ספונטניות" שיחשפו אותם לאמנויות שונות בהן יוכלו להתנסות בעצמם.

הפעילות מתחילה במופע רחוב של שחקן רחוב, בהמשך מגיעים הילדים לגלריה צבעונית בה מוצגים יצירותיהם של בכירי האמנים הפועלים ברחוב.

תוך כדי הסיור והפעילות , יתוודעו הילדים לתהליכי העבודה של האמנים השונים ויתנסו בעצמם בציורי מדרכות, יפגשו פסל חי אמיתי ואפילו יתנסו בעצמם באמנות מיוחדת זאת. במסלול הגדולים ייצרו הילדים גם גרפיטי באמצעות מחשב.