בית משפט. ארכיון
בית משפט. ארכיוןצילום: פלאש 90

ככה נלחמים באלימות שבספורט. אוהד קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א החשוד לכאורה בהשלכת האבוקה אמש במהלך משחק הדרבי בין מכבי להפועל תל אביב, היה תחת מעצר בית והרחקה מהמגרשים לתקופה ארוכה. כך עולה מחקירת החשוד לכאורה במעשה.

שני עונשים אלו, מעצר הבית וההרחקה מהמגרשים לא מנעו מאותו אוהד להשליך לכאורה את האבוקה במהלך משחק הדרבי התל אביבי אמש. 

במשטרת ישראל, האחראים על אכיפת העונש, טרם הגיבו לממצאים המדאיגים. אם אכן נכונים הדברים מדובר במחדל חמור ביותר, שיכול היה להסתיים בתוצאה קשה הרבה יותר.

לצד האחריות של משטרת ישראל, מי שעוד אחראים על הענישה בישראל אלו שופטי בית המשפט. לאחר אירועים אלימים בספורט ובמגרשים, הצביעו על בית המשפט כאחראי לאלימות הגואה לאחר שאלה מקלים בענישה על אוהדים המתפרעים באלימות. המקרה הפעם הוא חמור עוד יותר.

האוהד שכאמור כבר הפר מעצר בית, הובא היום (ראשון) בפני בית משפט השלום בתל אביב, ובסיום הדיון הוחלט כי האוהד יישלח למעצר בית נוסף, הפעם בן ארבעה ימים וכן יורחק גם האוהד המכבי ממגרשי הספורט למשך 90 ימים. 

אי אפשר שלא לתמוה על החלטת בית המשפט, כמו גם על תפקודה של משטרת ישראל לאחר שזו הקפידה על איסור הכנסת אביזרי עידוד, אך לא יכלה להקפיד על אוהד המרצה מעצר בית.

בהפועל תל אביב אמרו, "לפני שמקפידים שלא להכניס דגלי פריסה למשחק, אולי כדאי היה קודם להציץ ברשימת המורחקים של היומנאי בתחנה".