חתול ברז
חתול ברזצילום: אריה מינקוב

האחיות עפרי וגפן ענבר, תלמידות כיתה ו' בבית הספר יהודה הלוי בירושלים הן הנציגות הישראליות הראשונות שזכו בתחרות הבינלאומית לכתבי סביבה צעירים של ארגון FEE העולמי על הסרטון " חתולים, הישמרו מהשימורים". 

הסרטון מציג את אחת הסכנות האורבות לחתולי הרחוב המחפשים מזון ונתקלים בפחית שימורים ריקה. ישראל משתתפת בתחרות זו השנה השלישית וזו הפעם הראשונה שקוטפת את המקום הראשון בפרס הבינלאומי.

התחרות הבינלאומית לכתבי סביבה צעירים נערכת מדי שנה בקופנהגן דנמרק  ומושכת אליה מדי שנה אלפי תלמידים בגילאי 11-21 מכל רחבי העולם במטרה לדרבן כתבים צעירים להתמקד בבעיות סביבתיות ולהציג להן פתרונות בעזרת כלים עיתונאיים המתחרים בקטגוריות של צילום וידאו, צילום סטילס וכתבה כתובה. השנה השתתפו בתחרות 80,000 איש מ-30 מדינות.

האחיות, בנות למשפחה דתית ואוהבת סביבה בירושלים ששמה דגש בחינוך הילדים במיחזור ואורח חיים טבעי: "חתולי הרחוב הרעבים מחפשים מזון כדי לשרוד ונוטים להכניס את ראשם בעיקר לפחיות וקופסאות שימורים כדי ללקק את תחתית הקופסה - ואז מסתבכים ומתקשים לחלץ את ראשם. הסכנה העיקרית היא לא רק שהחתול יאלץ לגווע ברעב, אלא כי עקב חוסר יכולתו להתמצא בשטח ללא ראייה, הוא עלול להיפגע מכלי רכב, בעלי חיים או אנשים".

אורלי בביצקי מנהלת הפרויקטים הסביבתיים בעמותת אקו –אושן: "אנו מאמינים ששמירה על הסביבה מתחילה בחינוך. במהלך השנה אנו עובדים עם עשרות בתי ספר בישראל להטמעת התכניות החינוכיות שלנו לשמירה על הסביבה והים. השנה נרשמו לתוכניות פי 6 יותר בתי ספר ערבים ויהודים ומאות הגישו את עצמם לתחרות.  אנו בטוחה שהזכיה בבכורה העולמית תמשוך עוד תלמידים להשתתף בתוכנית ולחולל שינוי אמתי".