שמיטת חובות בביטוח הלאומי. השר כץ
שמיטת חובות בביטוח הלאומי. השר כץפלאש 90

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ, הממונה על הביטוח לאומי, קבע כי בהסכם הניידות יש להרחיב באופן משמעותי את מספר הנכים הזכאים לסיוע בניידות ולהעניק גם לבעלי רכב פרטי ולחסרי רישיון נהיגה הטבות מהמדינה.

במסגרת הסכם הניידות הנוכחי, מדינת ישראל מסייעת ל- 35,000 מוגבלים בניידות במימון המיסים על הרכב, במימון האביזרים לרכב, בקצבה חודשית שנועדה לכסות את ההוצאות בגין הרכב/הניידות ובמימון עלות הרכב מעבר למיסים.

סך העלויות מסתכמות ב- 1.4 מילארד ש''ח המחולקות בצורה לא שיוויונית ובה 6,500 אנשים מקבלים הטבות בסכום של 660 מליון ש''ח, בעוד 29,000 אנשים מקבלים הטבות בהיקף של 740 מליון ש''ח ואחרים לא מקבלים כלל הטבות על אף שמצבם הרפואי קשה לא פחות.

בכוונתו של השר כץ להרחיב ההטבות לרכבים פרטיים ולחסרי רישיון נהיגה ולהוסיף שורת הטבות בהן מתן הלוואות מקרן הלוואות לכלל המוגבלים בשיעור של 100% הרוכשים רכב פרטי. זאת מאחר ובמצב הנוכחי הלוואה כזו כמעט ולא ניתנת.

כמו כן מתכוון כץ להוסיף מימון אביזרים גם לחסרי רישיון נהיגה. במצב הנוכחי מימון אביזרים ברכב פרטי ניתן רק לבעלי רשיון נהיגה, בעוד שברכב וואן הסיוע מוענק גם לבעלי רישיון וגם לחסרי רישיון.

כץ נערך גם להרחבת מקבלי קצבת חסר רכב למוגבלים בשיעור של 80% לפחות. זאת כאשר במצב הקיים קצבת חסר רכב משולמת רק לילד שיש לו 80% מוגבלות/ כסא גלגלים והוא מקבל קצבת נכה, או בגיר שיש לו 100% מוגבלות/ כסא גלגלים והוא מקבל קצבת שרותים מיוחדים, או בגיר שלא מקבל נכות כללית ויש לו 80% מוגבלות לפחות או מאושפז היוצא שש פעמים בחודש מהמוסד.