אצילי. מעל כולם הערב בפתח תקווה
אצילי. מעל כולם הערב בפתח תקווהצילום: פלאש 90

יותר גדול מהניצחון על מכבי ת"א, יותר גדול אפילו מהניצחון על בני סכנין. בית"ר ירושלים השיגה הערב עוד שלוש נקודות, הרצופות שלהם בעונה שהחלה זה מכבר, במה שמסתמן כנקודת המפנה ביחסם של האוהדים הירושלמים אל סגל השחקנים וצוות האימון.

אם בתחילת העונה ורק עד לפני פחות מחודש, קראו האוהדים הרבים לעשות חרם על הקבוצה הירושלמית בשל יכולת רעה על כר הדשא, בחירת שחקנים לקויה ובעיקר מאמן שהונחת על ידי הבעלים טביב. כעת נראה שהכל משתנה.  

9,000 צופים הגיעו מירושלים ומרעננה לעיר פתח תקווה, שם אירחה בית"ר ירושלים את הפועל רעננה במשחק שנעל את מחזור מספר 4 בליגת העל שבכדורגל.

הירושלמים אירחו את הקבוצה מרעננה, באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, זאת בשל שזרוע שעבר הדשא באצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי. ההיסטוריה עבור שתי הקבוצות באצטדיון המושבה הערב היה בעוכריהן. שתי הקבוצות לא ניצחו מעולם באצטדיון של פתח תקווה, אך לאחר המשחק הערב הדברים השתנו.

הירושלמים שהגיעו במומנטום מצויין לאחר ניצחון על הצהובים מתל אביב, היו גדולים בכמה מידות על הקבוצה המפתיעה והמרעננת מרעננה, ובסיום גברו אלה על האורחים בתוצאה

הירושלמים שלטו ללא עוררין במחצית הראשונה כשהציגו יכולת גדולה הן בשליטה על הכדור והן בניהול משחק מצויין ועמידה נכונה על כר הדשא. פתאום, כל חששות האוהדים הירושלמים בדבר מאמן הקבוצה דראפיץ', נעלמו כלא היו. בית"ר נראית כמו קבוצה אחרת מזו שהייתה עד לפני חודשיים בלבד.

הירושלמים הגיעו בטירוף למשחק הערב, כשכבר משריקת הפתיחה תקפו את שערם של האדומים מרעננה. לאחר 11 דקות, הניסונות הרבים השתלמו להם. הגבהה מצויינת של עומר אצילי מצאה את לידור כהן לא מכוסה ומקרוב החלוץ הירושלמי נגח את השער היחידי במשחק, לרשת האורחים מרעננה.

הירושלמים המשיכו לשלוט במשחק ובכדור והגיעו למספר רב של הזדמנויות, כשמעל כולם בלט עומר אצילי המצויין שעשה להגנת רעננה כאב ראש גדול, אך חוסר מזל ומעט דיוק מנעו מהירושלמים להכפיל את התוצאה כבר במחצית הראשונה.

הרעננים לא ויתרו וניסו לקראת סיום המחצית הראשונה להשוות את התוצאה, אך לא הצליחו לפרוץ את הגנת הברזל של הצהובים שחורים מירושלים. 

המחצית השניה התנהלה בדיוק כמו זו הראשונה. בית"ר הייתה טובה הרבה יותר אך לא כבשה, רעננה ניסתה את מזלה לקראת הסוף אך גם כן כשלה, ובסיום, 1:0 גדול לבית"ר. היכולת הטובה לא נעלמה מעיניי האוהדים הירושלמים שלא הפסיקו לדחוף את שחקניהם אל הניצחון, והירושלמים יכולים להיות מרוצים. זו לא התוצאה, זו הדרך, העמידה של השחקנים על כר הדשא, הלחימה וההקרבה.

פתאום בית"ר כבר במקום השלישי, רחוקה רק ארבע נקודות מהאלופה מכבי תל אביב והפועל באר שבע. במחזור הבא, כשיפגשו את מכבי חיפה,יכולה בית"ר לנצח בפעם השלישית ברציפות. ועד אז בבירה יחגגו ניצחון שני ברציפות בליגת העל הישראלית שבכדורגל.