סילבן שלום
סילבן שלוםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשורה ליזמי האנרגיה המתחדשת: המשנה לראש הממשלה ושר הפנים, סילבן שלום, חתם היום (שלישי) על פניה לוועדת הכספים לאישור תקנות להפחתת תעריפי ארנונה למערכות לייצור חשמל ע"י שימוש באנרגיית השמש בטכנולוגיה פוטו וולטאית או תרמו סולארית, וכן לקבוע את טווח התעריפים שניתן לחייב במתקנים אלה.

בחודשים האחרונים פעלו הדרגים המקצועיים במשרד הפנים, בהנחיית השר שלום, להגיע להבנות עם כלל הגופים המעורבים בנושא זה וזאת לאור חוסר האסדרה הכולל שחל בתחום זה, אשר במסגרתו גבו הרשויות המקומיות תעריפים מופרזים על מתקנים אלה.

הפניה לוועדה שמה קץ לסחבת ממשלתית רבת שנים אשר לא הצליחה להביא את נושא זה להסדרה.

התקנות המוצעות כוללות הוספת סיווגים ראשיים של מערכת סולארית הממוקמת על גג הנכס ששטחה עולה על 200 מ"ר וכן מערכת סולארית שאינה ממוקמת על גג נכס וקרקע תפוסה המשמשת למערכת סולארית.

"מאחר שאני רואה חשיבות רבה בחיזוק הרשויות המוחלשות בכלל ובפריפריה בפרט, בכוונתי לפעול במסגרת סמכויותיי בחוק להקמת ועדות לחלוקת הכנסות, אשר ידונו בחלוקת הכנסות הרשויות מהמערכות הסולאריות, בכדי שלא להפלות לרעה רשויות מקומיות בעלות שטחי שיפוט מצומצמים", אמר שלום.

התקנות יכנסו לתוקפן לאחר אישורן בוועדת הכספים, חתימת השרים ופרסומן ברשומות. ''מדובר באנרגיה חלופית ירוקה המסייעת לשמירה על הסביבה בד בבד עם הוזלת מחירי החשמל", הוסיף שר הפנים.