יואב גלנט
יואב גלנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט השתתפו היום (שלישי) בטקס חתימת הסכם "מחיר למשתכן" בעפולה. 

''מחיר למשתכן'' היא תוכנית ממשלתית שמטרתה להוזיל את מחירי הדירות לזכאים. משרד הבינוי והשיכון מפרסם מכרז הקורא לקבלנים להציע הצעות לבניית מבני מגורים, כשהקריטריון לזכייה הוא מחיר מכירה נמוך של הדירה לצרכן.

מסלול זה מנוהל על ידי מינהלת שתפקידה לפקח על עמידת הקבלן בהתחייבויותיו מול משרד השיכון ומול רוכשי הדירות לרבות מחירי הדירות.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס, "אני יודע שאנחנו נתונים באזור מאוד סוער. האסלאם הקיצוני הרי נמצא מסביבנו, שולח זרועות גם לתוכנו. אנחנו כרגע במאבק נגד גל טרור. קודם לכן זה היה טילים ועכשיו זה סכינים. התגברנו על זה, נתגבר גם על הגל הנוכחי. זה דורש הרבה אורך רוח.

''אנחנו גם הרבה כוחות, אנחנו מעבים כוחות, משקיעים באמצעים, לא בוחלים בצעדים הנדרשים כדי למגר את הטרור הזה, אבל אנחנו יודעים שבסופו של דבר אנחנו נשענים על כוח רצון. רצון הברזל של העם שלנו, שנמצא פה במאה השנים האחרונות, גובר על כל המכשולים ומפתח את המדינה בצורה מעוררת השתאות ברחבי העולם", הוסיף.

ראש הממשלה הודה כי הוא שמח לבקר בעפולה ובצפון המתפתח, כלשונו. ''אנחנו מציינים כאן את הפעולה או סנונית של פעולה רחבה יותר שאנחנו בעיצומה. אנחנו בונים עשרות אלפי יחידות דיור בארץ ב'מחיר למשתכן'.

''בתוכנית הזאת אנחנו גם מורידים מחירים כמובן לדיירים, אבל אנחנו גם נותנים תנופה כללית לפיתוח והורדת מחירי הדיור באמצעות תוכניות רבות ומגוונות, ואני שמח על התנופה הזאת שאנחנו מובילים יחד, השרים - שר האוצר, שר השיכון ואנוכי. אנחנו עושים מאמץ אמיתי גם כדי להרחיב את ההיצע של הדירות בארץ וגם כדי לצמצם את הפערים במחירים, וזה דבר אמיתי, הוא מתרחש לנגד עיניכם''.

נתניהו הוסיף, ''הצפון והדרום צריכים להיות חלק אמיתי של מדינת ישראל, הכוח צריך לעבור לשם, התנופה, האנרגיה, הכל - זה חזון אמיתי".

שר האוצר כחלון אמר כי "אחרי ההשקעה המאסיבית של המדינה בדרום - הגיע זמן הצפון. שוחחתי עם ראש הממשלה ושר הביטחון וסיכמתי איתם כי המחנות הצבאיים הבאים שיפונו ממרכז הארץ יועברו לצפון. אנחנו חייבים לחזק את הצפון בצורה משמעותית וזו אחת הדרכים''.

לדבריו, לא בכדי עפולה נבחרה להיות העיר הראשונה במסגרת תכנית ''מחיר למשתכן''. ''בשיחה מוקדמת היזמים התחייבו בפניי לבנות את הפרויקט בזמן חסר תקדים של שנתיים מהיום. מספר בני המקום בפרויקטים יכול גם להגיע ל-30%.

כחלון גם התייחס לרפורמה המתוכננת בבנקאות ואמר, "אחרי 12 שנה של דיבורים - הפרדת כרטיסי האשראי יוצאת לדרך. בשבועות הקרובים נערוך מסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה ויו"ר הוועדה דרור שטרום ונצא לדרך".