יעלון הבוקר בכנסת
יעלון הבוקר בכנסתצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בראשות ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) ערכה היום (שלישי) דיון מסכם והצבעה על תקציב הביטחון לשנת 2015-2016.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקש בדיון מחברי הוועדה שלא לאשר את תקציב 2016. לדבריו "למול אתגרי צה"ל, התקציב לצערי הקיים אינו מאפשר למערכת הביטחון לפעול לצורך מתן מענה.

''ראש הממשלה אומנם הבהיר כי התקציב שאושר אינו סופי ובהמשך תתקבל תוספת, אך כל זמן שתוספת כזו לא תתקבל בפועל איני יכול לתמוך בתקציב", אמר יעלון.

ח"כ צחי הנגבי העלה להצבעה הצעת החלטה המאשרת את תקציב 2015, ואינה מאשרת את תקציב 2016 העומד על 56.1 מיליון ש"ח. הצעת ההחלטה אושרה.

ח"כ עופר שלח אמר כי ''תהליך אישורו של תקציב הביטחון הוא חרפה שלטונית חסרת תקדים. הקבינט לא התכנס אפילו פעם אחת לדון בתקציב הביטחון, ובמקום זאת הוכנס לספר התקציב מספר ריק מתוכן, שאינו עומד בשום קריטריון של אחריות ומונע מצה"ל לתפקד. באופן שהופך את כל התהליך לפארסה, ראש הממשלה הודיע מראש שתקציב הביטחון עוד יגדל, אך לא נקב במספר".

יו"ר הוועדה ח"כ הנגבי אמר לאחר הדיון כי "אילו אישרנו תקציב שאינו מאפשר מענה ראוי לאתגרי הביטחון - היינו מגלים חוסר אחריות".