הסגן יו"ר טיבי מעיף את השר אלקין

שבוע לאחר העימות הסוער במסגרתו הוריד סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) את השר זאב אלקין מעל דוכן הנואמים, ואחר כך סילק אותו מהאולם, מחליטה וועדת האתיקה להשעות את טיבי מניהול דיוני המליאה.

טיבי הורחק מניהול הדיונים לתקופה של שבועיים על ידי הוועדה, שגם נזפה בשר אלקין על התבטאויותיו כלפי מי שעמד בראש ישיבת המליאה.

כזכור, השר אלקין אמר לטיבי בין היתר, "אנשים כמוך מפיצים שקרים בידיעה מוחלטת על מה שמדינת ישראל עושה בהר הבית, אתם אחראיים על הדם שנשפך - גם של יהודים וגם של ערבים. אתה באופן אישי, אדוני יושב הראש".

טיבי דרש מאלקין לחזור בו, ואף דרש ממנו לרדת מהדוכן אבל אלקין סירב ואמר לו, "אין לך זכות להוריד אותו מהדוכן לפי הפרוטוקול. כנראה שהדברים כואבים לך. סוף סוף אומרים לך את האמת בפנים".

אלקין טען בקובלנה שהגיש שטיבי ניצל את סמכותו לרעה, וטיבי מנגד טען שהשר הסית נגדו, בתקופה רגישה.

ח"כ טיבי סירב להגיב להחלטת ועדת האתיקה אך מקורביו ברשימה המשותפת מסרו כי ההחלטה של ועדת האתיקה "תמוהה ומושפעת מהאווירה הכללית. ח״כ טיבי הורחק כי הוא העז להוריד שר מסית ע״פ התקנון, ואילו השר אלקין ביצע הפרה חמורה והיה ראוי להרחקה. מקרים דומים בעבר שבהם מי שהורד מהדוכן היה ח"כ ערבי עברו כלאחר יד", טענו ברשימה.

לדבריהם, "אם ח"כ ערבי היה פונה כך ליו״ר הכנסת אדלשטיין הוא היה נענש בחומרה. אנחנו חוששים שהלחץ הפוליטי שהופעל על הוועדה והעצומות שקראו להדחתו היו גורם מכריע בהחלטה".

"ח"כ טיבי פעל על פי התקנון כיושב ראש, הוא היה קורבן של הסתה. גם יו״ר שקוראים לו אחמד הוא יושב ראש, אלא אם מדובר בוועדת אתיקה שהיא ועדה יהודית ולא דמוקרטית", אמרו ברשימה הערבית המשותפת.