סימה קדמון
סימה קדמוןצילום: אגודת העיתונאים

הנהלת אגודת העיתונאים החליטה, פה אחד, להעניק את פרס מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות 2015 לעיתונאית סימה קדמון מידיעות אחרונות.

קדמון, ילידת 1953, למדה לתואר ראשון בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב והמשיכה ללימודי תעודה בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב.

עוד בזמן לימודיה החלה לעבוד במוסף הארץ. בשנת 1987 עברה למעריב, שם כתבה בנושאים חברתיים ופוליטיים. בדצמבר 1994 החלה בכתיבת הטור הפוליטי המרכזי במוסף השבת של מעריב. באוקטובר 1998 עברה לעיתון ידיעות אחרונות ומאז היא כותבת את הטור הפוליטי והמרכזי במוסף לשבת וטורים בעמודי החדשות.

בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות העיתונאים אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי, אריה גולן, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, סבר פלוצקר, יואל מרקוס, שלום קיטל, טומי לפיד ז"ל, חיים יבין, רון בן ישי, שלמה נקדימון, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, נח קליגר ובינה לוז. בנוסף, הוענקה תעודת הוקרה ליהודית יחזקאלי.

סימה קדמון אמרה הערב, "כשמבשרים לך על פרס מפעל חיים, אתה לא יודע אם לשמוח או לבכות. לשמוח- בגלל הכבוד, לבכות - בגלל שמסכמים את פועלך בטרם עת. ובכל זאת- אני אסירת תודה לכל מי שמצא אותי ראויה לפרס הזה, וצירף אותי לרשימה מכובדת ביותר של מקבליו".