נתניהו בחריש, היום
נתניהו בחריש, היוםצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לביקור וסיור בחריש, העיר החדשה הנבנית בימים אלה בשרון הצפוני.

יחד עם ראש הממשלה הגיעו שר האוצר משה כחלון, שר הפנים סילבן שלום, שר התחבורה ישראל כץ ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט שמלווה את הקמת העיר החדשה מקרוב.

יצחק קשת, ראש מועצת חריש, ערך לראש הממשלה סיור בעיר החדשה והציג בפניו את התקדמות הבנייה והתשתיות בעיר ואת האתגרים הצפויים לקראת קליטתם של עשרות אלפי התושבים הצפויים להגיע לחריש בשנים הקרובות.

נתניהו התרשם מהתקדמות הבנייה בעיר ודחק בשרים לזרז ולקצר תהליכים על מנת לקדם את חריש.

"יש כאן בשורה גדולה של עיר חדשה בישראל  ולא רק לצורכי פתרון בעיות הדיור. חריש תהיה המודיעין החדשה. הקצב של הבנייה מתחרה בקצב הרכישה. לבנות עיר חדשה זה גם אמירה ציונית וגם אמירה ביטחונית", הבהיר נתניהו.

לאחר הסיור התכנסו ראש הממשלה והשרים לישיבת עבודה בה סקר בפניהם יצחק קשת את החזון והאתגרים הגדולים העומדים בפני העיר החדשה המוקמת בימים אלה כמעט מאפס. קשת הדגיש בפניהם את הצורך בחיבור העיר לצירים הראשיים: הקמת מחלף כניסה חדש מכביש 6 והקמת מסילת רכבת שתגיע לעיר.

ראש הממשלה התייחס לעניין של החלטת הממשלה לגבי חריש. החלטה שמעגנת את המחויבות של כל משרדי הממשלה לפיתוח חריש,  מקצה משאבים כספיים בהיקף של למעלה ממיליארד שקל ומגדירה אותה כעיר. "החלטת הממשלה בנושא חריש תוגש בתוך שלושה שבועות. המטרה שלנו היא להקדים את הפיתוח לביקוש ולא להיפך", ציין נתניהו.

שר האוצר משה כחלון אמר כי הוא נחוש לקדם את העיר. "חריש היא יעד עבור מדינת ישראל. התקנים של חריש הם כבר כרגע לפי 50 אלף תושבים עוד לפני שהגיעו התושבים, זה אינטרס משותף של עם ישראל ומדינת ישראל. בנושא חריש אני מצהיר כי אין בעיה של כסף".

אכלוס 500 המשפחות הראשונות שיגיעו לחריש צפוי להתחיל לקראת סוף 2015, כאשר מדי שנה צפויות להיקלט כ-2000 משפחות חדשות. 

עד כה נמכרו בחריש כ-4500 דירות, השוות לכ-20 אלף תושבים. על פי נתוני המועצה המקומית חריש 78% מהתושבים שרכשו דירה למגורים בחריש הם בגילאי 25-44, ו-81% הם זוגות נשואים עם ילדים.

מחצית מהתושבים שצפויים להגיע לחריש מתגוררים כיום בתל אביב והמרכז, 20% מירושלים והסביבה, 8% מאזור חיפה ו- 7 מאזור חריש. התושבים הראשונים צפויים להגיע לעיר בסוף השנה הקרובה.