משימה בלתי אפשרית? האם קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים הולכת לקראת הפסד עוד לפני ששיחקה ולו דקה אחת?

אלופת ישראל בעונה שעברה, ירושלים, המריאה היום (שלישי) ליוון, שם תשחק במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים של היורוקאפ, מול א.א.ק אתונה המקומית. הירושלמים המריאו כמעט בסגל מלא, אך ללא אחד מעמודי התווך של הקבוצה העונה, ליאור אליהו.

אליהו כזכור, שבר את אצבעו במהלך הניצחון האחרון בליגת העל הישראלית שבכדורסל על עירוני נס ציונה. לאחר צילום שנערך לשחקן התברר כי הוא ייעדר כחודש ימים, מכה אנושה לירושלמים.

כבר בעונה שעברה בלט אליהו, אך העונה נראה שהקבוצה תלויה ביכולת שלו עוד יותר, כשמשחק הגבוהים של הקבוצה לוקה בחסר. הכדורים החוזרים והנקודות המשונות אך הרבות ייחסרו לאדומים הן בליגת העל הישראלית ובטח שגם ביורוקאפ האירופי.

ללא קשר להיעדרות של אליהו, ובטח שבלעדיו, לאדומים מצפה משחק קשה מול היוונים שידועים כקבוצה קשוחה ואגרסיבית מתחת לסלים. לא רק זאת, אלא שהירושלמים ישחקו באולם ביתי מאוד עבור היוונים, בדומה למה ששיחקו בו בשבוע שעבר באיסטנבול שבטורקיה.

גם מאמן האדומים, דני פרנקו יודע כי חסרונו של אליהו יורגש ובגדול. "חטפנו מכה מאוד קשה ואני לא רואה כרגע איך אנחנו מתארגנים על החיסרון שלו בטווח של כמה ימים. הוא שחקן מיוחד מאוד וכמי שאימן אותו בנוער גם תקופה מסוימת, אני יכול לומר שיש בו דברים שמישהו מלמעלה נתן לו שהם מיוחדים עד כדי כך שאי אפשר ללמד אותם. הוא השחקן שזורק אצלנו הכי הרבה זריקות למשחק, הוא מוביל גם בתור שחקן מרכזי ונצטרך ללמוד לעשות התאמות תוך כדי תנועה בכדי לנסות לחפות על החיסרון שלו. אני חי ומכיר את המשפטים של אין ואקום, אבל את ליאור בקבוצה הזו אי אפשר להחליף", אמר פרנקו.

גם חברו של אליהו לצבע, טוני גפני סיפר על חסרון הישראלי המוביל בהפועל. "קשה להחליף את ליאור ואת מה שהוא מביא לקבוצה, אבל כולם יצטרכו לתת יותר".  לדברי גפני, "ליאור הוא לא שחקן שקל להחליף אותו, מה גם שהוא ואני פיתחנו שיטה על המגרש, אז נצטרך למצוא דרך כדי לחפות על חסרונו". רק אם אכן ימצאו האדומים דרך לחפות על חסרונו של אליהו, או אז יגיע ניצחון חוץ ראשון במפעל היורוקאפ העונה עבור ירושלים.