קבר יוסף
קבר יוסףצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה מירב גרינברג דחתה הערב (שלישי) את בקשת המשטרה להרחיק את ששת המתיישבים שנעצרו היום בקבר יוסף, מאיזור יהודה ושומרון.

עם זאת, החליטה השופטת להרחיק אותם ממתחם הקבר עצמו, למעט כאשר מתקיימים בו אירועים המאושרים ומאובטחים על ידי צה"ל.

המשטרה טענה כי העצורים הפרו צו צבאי ונכנסו לקבר יוסף בניגוד לחוק. על כן, ביקשו נציגיה כי העצורים יפקידו סכום של אלף שקלים כל אחד, כערבות לשחרורם, ויורחקו גם מאיזור יהודה ושומרון לתקופת זמן של שישים ימים.

פרקליטם של השישה, עורך הדין איתמר בן גביר טען בתגובה כי כי אין חוק האוסר כניסה לקבר יוסף, ודווקא חוק המקומות הקדושים קובע מפורשות על מתן גישה ישירה לקבר, וכן גם הסכמי אוסלו מחייבים אפשרות כזאת. עוד טען בן גביר כי בכל מקרה, אין עילה להרחקת העצורים מיהודה ושומרון, וודאי אין להשית עליהם הפקדת ערבות.

בתום הדיון, החליטה השופטת כי קיים חשד סביר נגד העצורים, אך קיבלה טענות עורך הדין בן גביר שאין להטיל במקרה זה צו הרחקה מיהודה ושומרון, ודחתה את הדרישה שהעצורים יפקידו כסף כתנאי לשחרורם. יחד עם זאת כאמור, הרחיקה השופטת את השישה מאיזור מתחם הקבר.

בן גביר אמר הערב "טוב עשה בית המשפט המשפט שדחה בקשת המשטרה אך יחד עם זאת, לדעתי אין כל עבירה על החוק במעשי הצעירים במיוחד לאחר שבתחילת הערב התירו הכוחות את הכניסה לאיזור".

"גם אם מדובר בצעירים שהשתהו או נכנסו באופן עצמאי, הרי שהמשטרה דווקא צריכה לדאוג לכניסה שכזאת, ולקיום הוראות החוק המחייב גישה לקבר יוסף. לדעתי ממשלת ישראל חייבת להשאיר במקום כוח צבאי קבוע ולהחזיר היהודים למקום", אמר.