בנות המדרשה, במהלך האירוע של צה"ל
בנות המדרשה, במהלך האירוע של צה"לצילום: יח"צ

צה"ל קיים היום (שלישי) בבית החייל בת"א, כנס לבנות הדתיות, בהשתתפות אלפי צעירות מהמגזר הדתי-לאומי.

הכנס התקיים בהשתתפות הרב בני לאו, ראש התוכניות הישראליות במדרשת לינדנבאום של רשת אור תורה סטון הרב אהד טהרלב, ראש אגף אכ"א אלוף חגי טופולנסקי, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תת אלוף רחלי טבת ויזל ומנכ"ל 'אלומה' יפעת סלע.

במהלך הכנס הציגו נציגי היחידות השונות בחיילות הים, האוויר והיבשה, את התפקידים והמסלולים אשר מתאימים לבנות דתיות המעוניינות בשירות משמעותי בצה"ל.

כמו כן, השתתפו בכנס נציגי המדרשות והמכינות השונות, וחיילות דתיות חלקו עם המשתתפות את חוויותיהן וניסיונן מתהליך הגיוס, הלימוד, וההשתלבות במערכת הצבאית.

הרב אהד טהרלב נשא דברים כנציג התכניות הקדם צבאיות של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, והדגיש כי "בזכותכן, מדינת ישראל נבנית, וכולם צריכים להכיר לכן טובה ובזכותכן אנו נמצאים כאן בביטחון. אני קורא לכולן ללכת לאחד המסלולים של האגף הביטחוני חברתי אשר מכינים לקראת השירות".

הרב בני לאו ציין כי "בתוך הציונות הדתית יש מאבק פנימי, הרבנים שאוסרים על הבנות להתגייס מבקשים להגיד דבר אחר-שהשירות בצבא ישנה את העולם הפנימי שלך, שתשכחי את הערכים ואולי תשחקי עם השבתות בשמירה או עם הבילויים עם החבר'ה".

"מה שהרבנים רוצים זה להגן שלא תאבדו את הדמות של הבת הדתית. כל הצוות היקר שכאן רוצים להגיד לכן שאנו סומכים עליכן, זה נכון שהסביבה הצבאית פחות מוגנת מהבית או האולפנה אך סומכין עליכן שתדעו לשמור על הכל", הוסיף הרב לאו.

ענת אריאל, אמה של תמר אריאל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה שנהרגה באסון נפאל לפני כשנה, ציינה בהתרגשות כי "תמר הרגישה שלמרות שנתיים מאד מוצלחות של שירות, היא לא מיצתה את הפוטנציאל שבה, ובעיקר הרגישה שיש לה עוד הרבה מה לתרום למדינה".

"היא גם הרגישה מספיק חזקה מבחינה דתית לצאת מהבועה ולהתמודד עם מה שבחוץ. תמר ידעה שכדי למלא את השליחות שלה היא תפגוש מצבים לא מוכרים. היה לה את האומץ להתמודד איתם. יש לבן אדם רגיל וגם לנו, האוכלוסייה הדתית, נטייה להיטמע בתוך ההמון, ללכת עם הזרם.  למרות זאת לתמר היה את האומץ ללכת עם האמת שלה", סיפרה תמר אריאל.

יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תת אלוף רחלי טבת ויזל, ציינה כי "כיום אלפי בנות דתיות משרתות בעלייה ניכרת כל שנה משרתות במודיעין, בחינוך, בטכנולוגיה, בתקשוב, בחיל האוויר, מדריכות שריון ואפילו לוחמות. הן פחות בולטות מהבנים עם הכיפה על הראש אבל משמעותיות ביותר".