דרעי, שקד וגפני
דרעי, שקד וגפניצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניסוח חוק הגיוס החדש נמצא בשלב "סגירת הקצוות". היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הבהיר כי יוכל להגן משפטית על המתווה המוצע על ידי שרת המשפטים שקד וראש הממשלה נתניהו ולפיו הסמכות להפעיל סנקציות פליליות תועבר לידי שר הביטחון.

יחד עם זאת, היועמ"ש מזהיר מהתערבות בג"ץ נגד החוק החדש לאור הרגישות הציבורית סביב סוגיית גיוס החרדים.

ביהדות התורה סיפרו לערוץ 7 כי את המתווה המקורי שהציגו החרדים הדף וינשטיין וטען כי לא יוכל להגן עליו בבג"ץ. הסיעות החרדיות דרשו הסרה מוחלטת של יעדי גיוס וכפי שהיה בעבר. על כך הבהיר וינשטיין כי בעתירה הראשונה "בג"ץ יפיל את החוק". 

בימים האחרונים נידונה בקשה הסיעות החרדיות להאריך את תקופת ההסתגלות ("תקופת המעבר" כלשון החוק) עד 2020 ולאחר מכן, במידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, תועתק הסמכות להפעיל את הסנקציות הפליליות לידי שר הביטחון. יצוין, כי נכון להיום החרדים עומדים ביעדי הגיוס.

למרות מחאות אנשי "יש עתיד", סבורים בסיעות החרדיות כי החוק יעבור בשלוש קריאות לפני אישור תקציב המדינה. המשמעות היא שכבר בשבוע הבא יחל ככל הנראה הליך חקיקת חוק הגיוס החדש.

הבוקר (רביעי) ערכה סיעת "יש עתיד" "כינוס חירום'' עם הארגונים הפועלים נגד הביטול המתוכנן של חוק הגיוס שאושר בכנסת הקודמת.

יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד, אמר בפתח הדיון "שימו לב לתזמון, כוחות הביטחון בכל רחבי מדינת ישראל מתוחים עד הקצה בשביל להגן על כל אזרח ישראלי מטרור הסכינים ודווקא ברגע הזה או בחסות הרגע הזה הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה"ל".