משכנתא
משכנתאצילום: נתי שוחט, פלאש 90

רכישת דירה היא הליך רציני ומחייב מאוד. למרבית האוכלוסייה הצעירה בישראל אין את אמצעי המימון המלאים לקנות דירה באמצעות משכורותיהם או חסכונותיהם, והם פונים לקבל הלוואה מהבנק, הלא היא הלוואת משכנתא.

איך יסייע יועץ משכנתאות עוד טרם קבלת ההלוואה?

חשוב להבין שבנקים הם עסק מסחרי לכל דבר ועניין. זהו לא מוסד פילנתרופי התורם את כספו אלא גוף שמרוויח, אפילו היטב.

גם אם אין כוונותיו של הבנק לפגוע בכם, וסביר להניח שאין לו כוונות כאלו, הוא עדיין מתוכנן וערוך בכל הווייתו להרוויח מכם. וכשמדובר במשכנתא, הרווח שלו יכול להיות מכובד מאד.

נחזור אליכם, זוגות צעירים שמעוניינים לרכוש דירה. לרובכם אין מושג במונחים בנקאיים ובמונחי משכנתא, ואתם הולכים, כמו אזרחים טובים, לבנק, כדי לקבל הסבר על ההלוואה, במה היא כרוכה, אלו מסמכים עליכם להציג לקבלת אישור ההלוואה ולהבין כמה זה יעלה לכם בסופו של דבר.

מולכם יושב נציג הבנק שפורש בפניכם את התוכנית, את מסלולי ההלוואה השונים, מסביר על הכדאיות של כל אחד מהם ועל התמהיל שניתן לבצע בין המסלולים השונים.

הוא גם יסביר לכם על התנאים שמציב הבנק, למשל רכישת פוליסת ביטוח חיים וביטוח דירה כתנאי לקבלת ההלוואה ויפנה אתכם לחברת הביטוח עימה עובד הבנק.

מה שהוא לא יספר לכם הוא שניתן למשל לבחור בכל חברת ביטוח אחרת, גם זולה יותר, כדי להוזיל בעלויות, כמו שגם לא יספר לכם על מסלולים נוספים שניתן להוסיף לתמהיל המשכנתא, מסלולים שיכולים להיטיב עימכם ולחסוך לכם בדמי ההחזר החודשי, אולם יקטינו את רווחי הבנק.

סביר להניח שהוא גם לא יספר לכם על ביטוח הקרוי ביטוח אי תשלום משכנתא, שמשמש למצבי חירום, כמו למשל פיטורים מעבודה, ושיסייע לכם לצלוח את תקופת האבטלה מבלי שתצטרכו לשלם באותה התקופה את המשכנתא, עד למציאת עבודה אחרת.

לכן, מסיבות אלו וסיבות נוספות, רצוי מאד לקחת יועץ משכנתאות שכן יספר לכם על האפשרויות והאלטרנטיבות.

מה עושה יועץ משכנתאות

בראש ובראשונה היועץ אינו עובד עבור כל בנק שהוא, כלומר מדובר באדם מקצועי, עם הבנה פיננסית ובנקאית ובעיקר אובייקטיבי לחלוטין.

התפקיד שלו הוא להוזיל לכם עלויות עד כמה שניתן, בהתחשב בגובה המשכנתא לה אתם זקוקים, יכולת ההחזר החודשי שלכם, תקופת ההחזר בה אתם מעוניינים וגם, מצבים בלתי צפויים שיש לקחת אותם בחשבון.

יועץ משכנתא מכין אתכם לכל השאלות שתישאלו בבנק, מסביר לכם את המונחים הבנקאיים השונים ומרכיב, יחד איתכם, תמהיל משכנתא מוצלח, כזה שיכול להוזיל בעלויות, ומשמעותית.

הוא גם יספר לכם שבבנק, על אף היותו בנק, ניתן להתמקח על הריביות, לנהל משא ומתן, אם רק יודעים על מה וכיצד לעשות זאת.

נכון ששירותי היועץ עולים כסף, שכר טרחה עבור פגישה או שתיים, אולם בשורה התחתונה אתם עומדים לחסוך אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים במשכנתא.

המידע ניתן באדיבות פורטל משכנתא גורו, הפורטל המוביל לסיוע באיתור הלוואות משכנתא משתלמות ובייעוץ מקצועי בנושא.