לא מרגישים שהזקנים מודבקים. 'שטיסל'
לא מרגישים שהזקנים מודבקים. 'שטיסל'במאי: אלון זינגמן, יוצרים: אורי אלון ויהונתן אינדורסקי. הסדרה משודרת ב YES

'שטיסל'

עונה שנייה

במאי: אלון זינגמן

יוצרים: אורי אלון ויהונתן אינדורסקי

העונה הראשונה של הסדרה 'שטיסל' עוררה עניין רב, חלק ניכר היה דווקא אצל מי שלא היו אמור לצפות בטלוויזיה - המגזר החרדי.

אך עקב היותו נושא הסדרה, נמצאו שלל דרכים יצירתיות לצפות בה.

'שטיסל' נותנת הצצה מיוחדת וכמעט חד פעמית אל מעמקי שכונת מאה שערים הירושלמית ואל תוככי המגזר החרדי. גיבורי הסדרה הם בני משפחת שטיסל הענפה: ר' שולעם האלמן (דובל'ה גליקמן) אשר מתגורר עם בנו הרווק עקיבא (מיכאל אלוני). השניים מנסים, כל אחד בדרכו, למצוא את שאהבה נפשם, ואכן לא קלה היא הדרך. גם הבת של שולעם, גיטי (נטע ריסקין), מתמודדת עם משבר משפחתי יחד עם בעלה ליפא וייס (זוהר שטראוס). העונה הראשונה הצליחה וזכתה ב‑11 פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

בעונה החדשה שמשודרת מהשבוע, העלילה צוברת תאוצה ומצטרפים אליה נוחעם שטיסל (ששון גבאי) ובתו ליבי (הדס ירון). השניים הגיעו ארצה מבלגיה לאחר 15 שנות היעדרות, עקב המחלה של האם בובע מלכה (ליה קניג), שעם הגעתם פתאום מתעוררת לחיים, אך עם בעיות זיכרון רציניות. עקיבא ממשיך לחפש שידוך כלבבו, ליבי הבת-דודה המתבגרת מנצלת את שהותה בארץ כדי למצוא את בחיר לבה וגם רוחמי, הבת הבכורה של גיטי (שירה האס), מוצאת לעצמה שידוך והעניינים יוצאים מכלל שליטה. קצב התקדמות העלילה לא מהיר במיוחד, אך שימת הלב לפרטים הקטנים המאפיינים את אורח חיים החרדי מחפה על כך.

מטבע הדברים, הציפיות מעונה שנייה גבוהות, אך מצפייה בפרקים הראשונים נראה שהיא מצליחה לעמוד בהן. הרבה הומור חינני הצטרף לתסריט המשעשע ממילא. גם צירוף הדמויות החדשות לסדרה עושה לה רק טוב, תוך כדי התמודדות מוצלחת עם היעדר דמויות מסוימות מהעונה הקודמת כמו אלישבע (איילת זורר) שנשארה בלונדון, השדכן קניגסברג שנפטר ובובע – אותה גילמה חנה ריבר שהלכה לעולמה, וליה קניג נכנסה למקומה בטבעיות.

בניגוד לסדרות ולסרטים אחרים שהתמקדו במגזר החרדי ורמת האמינות שלהם הייתה ירודה, כאן היוצרים התעלו על עצמם והקפידו על אמינות כמעט מושלמת. היידיש קולחת בפי השחקנים החילונים יחד עם סלנג ירושלמי עסיסי; בניית הדמויות נעשתה בצורה אותנטית וכמעט לא תוכלו לשים לב לזקנים המודבקים. גם עיצוב הלוקשיין והתאמתו לסט מוצלחים, למרות ששכונת מאה שערים המקורית נסגרה בפניהם לצילומים.

הסדרה משודרת ב‑YES מדי מוצאי שבת בשעה 22:00, ולמי שאינם מחזיקים את המכשיר בבית (כמוני), חפשו את הפרקים המתעדכנים בדף הפייסבוק של 'שטיסל'.