איך 3 ילדים גרמו לתלמידה להבין את לב מורתה
איך 3 ילדים גרמו לתלמידה להבין את לב מורתהאיור: עדי דוד

שלשום המורה שלי ילדה, ואל הכיתה שלנו הגיעה מורה מחליפה.

המחליפה היא נמוכה ורזה, ונראה כאילו די ברוח קלה והיא תתעופף או תפרוץ בבכי.

מכיוון שיש בה משהו שברירי, היא לא מצליחה לשלוט בכיתה, והשיעור לא ממש מתנהל כמו שצריך.

גם אם אגיע חצי שעה אחרי הזמן, אני לא חושבת שאפסיד משהו. ובזכות הבלגן בכיתה אני מאמינה שהיא גם לא תבחין באיחור.

התיישבתי בכיסא, הכיתה סביבי רעשה והמורה עמדה חסרת אונים ליד הלוח, מנסה לכתוב משהו, אבל אף אחת מאיתנו לא טרחה להעתיק. בדיוק כמו שחשבתי, לא הפסדתי כלום. מחר אולי אתלה בדרך מודעות גם בשכונות הרחוקות יותר.

אחר הצהריים קיבלתי כמה שיחות טלפון. מתברר שאין הרבה בנות שמסכימות לעשות בייביסיטר באזור המגורים שלי, והמודעות שתליתי גרמו להורים רבים לבקש שאשמור על הילדים שלהם.

עד עכשיו עומס שיעורי הבית לא אפשר לי לעבוד כבייביסיטר, אבל עכשיו, עם המורה המחליפה, כמעט אין שיעורים. וכשהיא ניסתה שלשום לתת מטלה, אף אחת לא עשתה אותה. היא הרי לא יכולה להעניש את כולנו. כך התפנו לי שעות הצהריים, ואני מתכוונת לנצל אותן.

לקראת הערב אני צועדת לשכונה מרוחקת מעט. האישה שהזמינה אותי נשמעה בטלפון מאוד נחמדה וגם מאוד עייפה. היא סיפרה שיש לה שלושה בנים, שהם קצת שובבים אבל מאוד טובים. חשבתי שיהיה לי קשה, אבל לא ידעתי עד כמה...

את הדלת פתח לי איש מבוגר. צלליות שחורות מתחת לעיניו. נראה היה שהוא שמח ללכת ברגע שהגעתי. הילדים היו במיטות. קיוויתי שהם ישנים. אבל הם לא ישנו. ברגע שאבא שלהם יצא מהבית הם קמו והתחילו לקפוץ על המזרונים, מעיפים כריות ושמיכות לכל עבר. כל ניסיון שלי להרגיע אותם נכשל. הם לא התייחסו אליי או לאיומים שהפעלתי עליהם.

כשכרית מעופפת פגעה במנורה ושברי הזכוכית התפזרו על הרצפה כמו גשם, כבר לא ידעתי מה לעשות. הרצפה, המיטות, והרהיטים סביב היו מכוסים בזכוכיות חדות ומנצנצות. המופרעים הקטנים היו כמובן יחפים. ניסיונותיי לנקות את החדר ולדאוג שיימנעו מללכת בין שברי הזכוכית נכשלו. בדמיוני כבר ראיתי איך אחד מהם נחתך ולשברי הזכוכית מצטרפים כתמי הדם. מה יגידו ההורים?!

אחרי שהצטרדתי מרוב צעקות, נחבלתי מבעיטות כשמשכתי את המפלצות הקטנות למיטות, ואחרי שסוף סוף הבית נהיה שקט, התיישבתי מותשת ומובסת על הספה. המחשבות שלי נדדו אל המורה המחליפה. זה יהיה מאוד אירוני אם כשההורים יחזרו יתברר שהאמא היא המורה...

מצחיק שמעולם לא דמיינתי שהמורה היא גם אמא, שיש לה חיים מלבד להתחנן לשקט בכיתה שלנו. חשבתי עליה מותשת אחרי יום נוסף שבו היא ניסתה ללא הצלחה להעביר שיעור שעמלה להכין, וחוזרת לטפל בילדים שלה. אולי גם הם מעייפים כמו שלושת הילדים האלה.