שלום עצר ז''ל
שלום עצר ז''לצילום: שילה גרנביץ

איש ההתיישבות פנחס ולרשטיין, לשעבר ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ספד הערב (רביעי) לשלום עצר ז''ל, סגן ראש מועצת בנימין שנפטר בגיל 69.

עצר היה שותף לפיתוח ההתיישבות במשך שנים, היה ממקימי המועצה הדתית בבנימין ופעל רבות להקמת מקוואות ומוסדות חינוך.

עצר הותיר אחריו אישה, עשרה ילדים וכ-40 נכדים. הוא הובא למנוחות ביישוב מגוריו, מבוא חורון. בני משפחתו, מכריו ומוקירי זכרו ליוו אותו בדרכו האחרונה. 

"חלקו של שלום עצר בבניית המועצה האזורית 'מטה בנימין' לא יסולא בפז", ספד לו פנחס ולרשטיין. "שלום היה שותף אמיתי וחבר לדרך. לא תמיד ידענו איך לבנות את חוסנם של תושבי המועצה אל מול אי-ודאות מדינית ופוליטית ואל מול איומי הביטחון והפגיעות בנפש.

"קשה היום להבין עד כמה המועצה הייתה בחיתוליה ועד כמה טביעת אצבעו של שלום דומיננטית עד היום באופיה וחוסנה של אוכלוסיית מטה בנימין", הסביר. "דברים שכיום מובנים מאליהם, כגון הכביש בין חיזמא לאדם כלל לא היה קיים אלא כדרך רומית עתיקה ושלום תוך בניית החברה לפיתוח תוך הליכה בין הטיפות החוקיות הצליח לבצע בשלב ראשון דרך צרה (מטרוקה) שכיום היא הציר המרכזי לישובי גב ההר".

ולרשטיין פירט חלק קטן מפעולות של עצר. "מהקמת המועצה הדתית ועד בניית מערכת ההנדסה במועצה, מתנ"ס וחברה לפיתוח, לא היה נושא בחיי תושבי המועצה ששלום לא היה נדבך מרכזי בבניית הכלים לפיתוח וחוסן התושבים.

"חז"ל מלמדים אותנו שעמרי מלך ישראל זכה ל-3 דורות של מלוכה בזכות הקמת עיר אחת בשומרון. שלום שזכה לבנות ולפתח ישובים רבים, במעשיו ובמעשי שכמותו, זוכים אנו לראות במו עינינו ממש את אתחלתא דגאולה".