נסיעה ארוכה
נסיעה ארוכהעטיפת הסינגל

נועם מיכאל (34), הוא יוצר וזמר מוכשר מאוד גם בהופעות על הבמה. מיכאל התפרסם לפני מספר שנים עם מספר סינגלים חסידיים, שזכו להשמעות רבות בתקשורת הדתית. כעת, לאחר שבגר מוזיקלית מפנות היצירות הוותיקות את מקומן ליצירות חדשות פרי עמלו, יצירות שמלוות ומהוקצעות ע"י טובי המוזיקאים הישראליים.

נועם גדל בבית מוזיקלי למדי, הוא מעיד על עצמו כי המוזיקה היוותה לו עוגן ברגעים קשים ומשמחים כאחד. "מוזיקה זה מה שקמתי אליו בבוקר, חזרתי אליו אחרי הלימודים, ובמשך היום". ההשפעות ניכרות בקולו ובשיריו שמהווים נקודת מפגש בין יהדות פועמת לבין מוזיקה ענוגה וצלילים חדים ובועטים.

החלום החל לרקום עור וגידים במהלך השירות הצבאי, שם שירת במקהלת הרבנות הצבאית, שלב בחיים שהספיג בו השראה באמצעות מוזיקה יהודית וחסידית. כשהחל לעבוד כמנהל לוגיסטיקה בחדרי ניתוח בתל השומר, תוך כדי הקושי עם המראות והכאב הגדול, העניק לעצמו מתנה: הבנה כי באמצעות אמונה ושמחה, אפשר לחולל נפלאות. המקרים הקשים ושגרת היומיום חיזקו בו את האמונה, הוא חש שמוזיקה מרפאת את הנפש ואת הגוף. לכן, מאז הוא מופיע על במות שונות, (הופעות מוזמנות ואירועים) וצבר ניסיון בימתי רב.

לאורך השנים, תמיד פעפע בנועם הרצון ליצור מוסיקה מקורית. גם הפעם לא התפשר וחבר לטובי הכותבים, תוך הקפדה על טקסטים לחנים ותכנים. את העיבוד וההפקה הפקיד בידיו האמונות של המפיק המוזיקלי טל פורר שעטף את השירים בצליל קסום ונוגע, ומפרש בדרכו את השירים והמילים. טובי המוזיקאים משתפים פעולה באלבום: טל שגב, ישי ריבו, איל מזיג, כפיר אפשטיין ועוד.

השיר נסיעה ארוכה הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום. הוא משקף ומהווה השראה לחוויות היומיום האישיות שלו- חיפוש, מסע, תקווה ודרך. "תהליך זהה נעשה גם בדרכי המוזיקלית", מגלה נועם מיכאל. "במסע הזה אני חווה ומנסה דברים חדשים ומרגשים, ומגשים למעשה שאיפות וחלומות צעד אחד קדימה.." כעת נחתם סבב מופעים אקוסטיים של נועם והלהקה. בקרוב: סיבוב מופעים חדש- טרום האלבום המלא. מועדים יפורסמו.

מילים: תומר ממיה

לחן: כפיר אפשטיין, אורי מסטצ'קין

עיבוד והפקה מוזיקלית: טל פורר