לוי אבקסיס
לוי אבקסיסצילום: חזקי עזרא

במהלך ישיבה של ועדת הכספים הערב (חמישי) שדנה בפרק הבריאות בחוק ההסדרים, חשפה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) מסמך שפרסם משרד הבריאות בימים האחרונים ממנו עולה כי בכוונת המשרד לבטל את המענקים לרופאים שבחרו להתמחות בפריפריה.,

מדובר בסיכומים שהושגו במשא ומתן בין המדינה להסתדרות הרפואית בעקבות שביתת המתמחים הגדולה בשנת 2011.

בעקבות חשיפת המסמך דרשה ח"כ לוי-אבקסיס להפסיק את הישיבה ולבקשתה הצטרפו חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה (חה"כ יעל גרמן ומיקי לוי) ואף מהקואליציה (ח"כ יצחק וקנין). יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעתר לבקשה והורה לנציגי משרדי הבריאות והאוצר לבדוק את הנושא לאלתר ולחזור אליו עם תשובות.

"בזמן שכביכול בוחנים את מפת הטבות המס לפריפריה מישהו בא ומתחת לשולחן פוגע בשירות הבריאות בפריפריה וברפואה הציבורית", אמרה לוי אבקסיס. "למחוק את המילה פריפריה מהסכם שבא במטרה להיטיב עם הפריפריה זו לא משהו שנעשה בטעות, זו החלטה לבוא ובמכוון לפגוע במאות אלפי אזרחים במדינת ישראל שלא גרים במרכז הארץ.

"המהלך הזה כל כך חמור בעיקר בגלל שההסכם הזה עשה רק טוב לפריפריה, הביא למעבר רופאים לצפון ולדרום והוביל אפילו לפתיחת מחלקות חדשות בבתי חולים. פניתי היום לשר הבריאות ולשר האוצר וביקשתי מהם להתערב לאלתר בנושא הזה ולא לתת את ידם למהלך".