עיני, יו"ר ההתאחדות. עברו על החוק שחוקק?
עיני, יו"ר ההתאחדות. עברו על החוק שחוקק?פלאש 90

האם קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א עברה על החוק? כך על פי פליטת פה של סוכנו של שחקן מכבי נתניה, גאל מרגוליס.

במהלך הקיץ האחרון, ולאחר סאגה ארוכה כשקבוצות כדוגמת מכבי חיפה ומכבי ת"א השאילו שחקנים צעירים מקבוצתם ובתנאי שאלה לא ייקחו חלק במדי קבוצתם החדשה מול זו ממנה הגיעו, חוקקו בהתאחדות לכדורגל חוק הנקרא בפי כל, "חוק המושאלים".

על פי החוק החדש המופיע בתקנון ההתאחדות לכדורגל, קבוצה המשאילה שחקן לקבוצה אחרת, לא תוכל לדרוש את אי שיתופו במשחקים מולה. העונש על העוברות על חוק זה יכול להגיע לכדי הורדת נקודות. 

אצל האלופה מכבי תל אביב כבר אז הביעו תרעומת על חוק זה, אך נאלצו לקבל את הדבר. אחרי משחקה מול מכבי נתניה הערב (מוצאי שבת), נראה שזו עברה על החוק כשגאל מרגוליס, שחקנה המושאל של תל אביב לנתניה, לא לקח חלק במשחק ולא נכלל בסגל המשחק כלל.

במהלך שידור המשחק אותו פירשן סוכנו של מרגוליס, שחקן העבר אבי נמני, אמר נמני כי השחקן לא בסגל הקבוצה מנתניה בשל הסכם בעל פה בין שתי הקבוצות על אי שיתופו של החלוץ הצעיר והמוכשר במשחקים ביניהן. אם אכן כך הדבר, אזי ששתי הקבוצות כולל השחקן יעמדו לדין, וכל המעורבים עלולים לספוג עונש קשה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. 

בהמשך שני הצדדים כולל סוכנו של השחקן הכחישו את הדברים ואמרו כי השחקן חולה ועל כן אינו בסגל הקבוצה, אך נראה שלא כך הדבר.

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה "מנהלת הליגות מגנה בחריפות התנהלות המועדונים מכבי תל אביב ומכבי נתניה בגין אי שיתופו של שחקן מכבי נתניה, גאל מרגוליס, המושאל ממכבי תל אביב, וזאת לאור דבריו בשידור של סוכן השחקן, אבי נמני, על הסכם בין הקבוצות על אי שיתופו של השחקן. המנהלת תערוך ברור וככל שאלה פני הדברים היא תמצה את הדין עם המועדונים".