כרטיס אשראי
כרטיס אשראיthinkstock

אדם נזקק להלוואה, ניגש לבנק בו מנוהל חשבונו ומבקש בטבעיות רבה הלוואה. עד כאן הכל טוב ויפה.

הוא רק לא לוקח בחשבון שהבנק עלול לסרב לבקשתו, ממניעים השמורים אצל פקיד הבנק, או במקרה הגרוע יותר, לאשר את בקשתו ולהציב שורה של סעיפים דרקוניים כתנאי למתן ההלוואה.

מה עושים? יש אלטרנטיבות, והן נקראות הלוואות חוץ בנקאיות.

פתרונות פיננסיים משתלמים

עד לפני כעשור נהנו הבנקים ממונופול ובלעדיות בכל הנוגע למתן הלוואות. המצב הזה העמיד רבים במצבים בלתי אפשריים, כשגורלם הכספי היה נתון בידי הבנק שקבע אם לאשר להם הלוואה או לא.

השינוי התחולל כאשר גורמים פיננסיים נוספים נכנסו לתמונה וסיפקו מענה להלוואת בהליך הנקרא חוץ בנקאי, מאחר והוא לא ניתן דרך הבנק.

משמעות הדבר היא כי יש היום לא מעט אלטרנטיבות לבנק ופעמים רבות הם אפילו טובות יותר.

היתרון המשמעותי הוא שהלוואה חוץ בנקאית לא משפיעה על מסגרת האשראי בחשבון העו"ש שלכם בבנק. רבים מנוטלי ההלוואות דרך הבנקים ובעיקר אנשי עסקים, התקשו להתמודד עם המסגרת שהצטמצמה להם ופגעה אנושות בתזרים המזומנים שלהם.

יתרון נוסף הוא מהירות הביצוע במתן ההלוואה. מרגע שאושרה אצל הגורם החוץ בנקאי, היא יכולה להגיע ללווים בתוך זמן קצר מאד, לעתים בתוך יממה, כאשר ההליך כולו פטור מהליכים בירוקרטים מסורבלים כנהוג בבנקים וניירת אין סופית.

מי מספק הלוואות חוץ בנקאיות

המבחר היום הוא גדול. הגופים הפיננסים שמספקים הלוואות חוץ בנקאיות יכולים להיות חברות פרטיות, חברות האשראי, חברות ביטוח, בתי השקעות ואחרים.

חברות פרטיות – ישנן חברות מאושרות על ידי משרד האוצר שמספקות אלטרנטיבה הוגנת וכמובן חוקית, לקבלת הלוואה, חשוב לציין שתנאי הריביות, פריסת התשלומים וסכום ההלוואה משתנים מחברה לחברה ותלוים כמובן גם במאפייני המלווה.

חברות האשראי הן החברות בהן מנוהלים כרטיסי האשראי שלכם. ההלוואות שהן מספקות הן בסכומים נמוכים יחסית ובהתאם ליתרה הקיימת בכרטיסכם. הלוואות אלו הן מהירות ביותר, לרוב ניתנות באותו היום ולאחר בדיקה קצרה ומתאימות למי שזקוק לכסף מיידי לכיסוי הוצאות קטנות כמו טיפול שיניים, הצפה בבית וכדומה.

דרך נוספת היא קבלת הלוואה דרך חברות אשראי שכרטיסכם לא מנוהל בהן. במקרה הזה יונפק לכם במיוחד כרטיס אשראי של אותה חברה שתזרים לחשבונכם את הסכום הרצוי.

הלוואות חוץ בנקאיות באמצעות חברות ביטוח הן הלוואות הניתנות למבוטחי החברה. למשל, אם יש לכם קרן השתלמות או קופת גמל שמועד הפירעון שלהן הוא רחוק, תוכלו לקבל הלוואה כנגד קופות אלו המשמשות כבטחון להלוואה.

כפי שניתן לראות לא חסרים גופים פיננסיים שהם יציבים, מוכרים ואמינים, שניתן לקבל מהם הלוואות מבלי להזדקק לבנק.

נראה שתחום שהיה בלעדי לבנקים במשך שנים רבות הולך ומתרחב ומאפשר שחרור של רבים מהתלות שהיתה קיימת בקרב פרטיים ובעלי עסקים כאחד. חשוב לזכור כי מדובר בגופים מפוקחים ומהימנים, באישור משרד האוצר וגורמים רלוונטיים נוספים.

אז גם אם מחכה לכם חתונה של הבת, אתם מתכננים שיפוץ לבית או זקוקים לסכום כספי מיידי מכל סיבה שהיא, זכרו שקיימות אלטרנטיבות הולמות לבנקים ובתנאים נוחים והוגנים.

המידע ניתן באדיבות חברת מאני טיים, המספקת הלוואות חוץ בנקאיות לכל מטרה.