ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הופיע אמש (שבת) בכינוס הדו-שנתי של התנועה הרפורמית המתקיים באורלנדו.

בנאומו התייחס ביידן באופן חריף למינויו הצפוי של ד"ר רן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי, ותקף את האפשרות שאדם שהתבטא התבטאויות כדוגמת אלו של ברץ יכהן בתפקיד שכזה.

"יש דבר אחד שאני רוצה לומר - אנחנו תמיד צריכים לכבד אחד את השני. אין שום תירוץ ולא צריכה להיות שום סובלנות כלפי כל חבר או עובד בממשל הישראלי המתייחס לנשיא ארצות הברית במילות גנאי", אמר ביידן. "אין הצדקה להשפיל את מזכיר המדינה, שעבד כל כך קשה, כל כך הרבה זמן, למען ביטחונה של ישראל", הוסיף סגן הנשיא.

דבריו של ביידן נאמרו בעקבות התבטאויותיו של ברץ בדף הפייסבוק האישי שלו, אשר נחשפו בתקשורת בימים האחרונים לאחר פרסום ההודעה על מינויו. נזכיר כי מדובר בין היתר בהתבטאויות נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין ובהתבטאויות נגד נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שנכללו בפוסטים אותם פרסם ברץ.

ברץ עצמו התייחס ביום חמישי האחרון בדף הפייסבוק שלו לפרסומים וכתב, "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן. הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי. ברור לי היטב שבתפקיד ממלכתי יש להתנהג ולהתבטא אחרת. ביקשתי מראש הממשלה הזדמנות ללבן איתו את הדברים בימים הקרובים".