חתולים
חתוליםצילום: אלירן אהרון

פורום ''חותם'' שיגר לחברי הכנסת סרטון בו נראה עיקור חתולים, והסבר על עמדתם על כך שיש לפתח את העיקור והסירוס ההורמונאליים כדי למנוע צער בעלי חיים.

"בימים האחרונים התחוללה סערה תקשורתית סביב מכתבו של השר אורי אריאל המציע חלופות לסירוס ועיקור חתולי וכלבי רחוב", נכתב בפנייה ששוגרה לח"כים ולוועדת החינוך של הכנסת. "אנו בפורום חותם היינו שותפים לאחת ההמלצות המובאות במכתב, לחקור ולפתח אמצעי סירוס הורמונליים תחת הסירוס הכירורגי המתבצע כיום".

ב''חותם'' תוקפים את הקולות אשר מתעלמים מהסבל הכרוך בעיקור, ומתמקדים בטפל. "ארגוני בעלי החיים, ידוענים ואנשי תקשורת הזדעקו על ההצעה 'להעביר את חתולי הרחוב למדינה אחרת', הצעה שלא התקבלה, אך לא התייחסו לטענה העניינית כי הסירוס הכירורגי הנעשה כיום, ברובו דרך אותם הארגונים המקבלים תקציב לשם כך,  הינו הליך אכזרי המסב סבל רב לבעל החיים הנאלץ לעבור אותו".

"מעבר לעמדה ההלכתית האוסרת סירוס ועיקור קבוע לבעלי החיים, ההלכה היהודית פועלת להגנה על בעלי החיים ואוסרת לצער אותם שלא לצורך".

לפנייה צורף סרטון המדגים פעולת סירוס כירורגית הנעשית בחתול, בכדי להמחיש את הנושא לחברי הכנסת. "לאחר הצפייה נשמח לקבל את תגובתכם", נכתב לח"כים, "האם לא מוטב למצוא חלופה הורמונלית שאינה כרוכה בסבל לבעלי החיים? האם ארגוני צער בעלי החיים לא מחטיאים את מטרתם כשהם שותפים למעשה כזה?".