באומן וחסון. ראשי מנהלת הליגות
באומן וחסון. ראשי מנהלת הליגותצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"על מה הבכי? מכבי ת"א בעצמה היא שסירבה להצעת המנהלת לקיים את המשחק נגד מכבי נתניה ביום שני", כך מגיבה להאשמות, מנהלת ליגת העל בכדורגל. 

תקציר האירועים האחרונים: זה זמן רב שהאלופה מתל אביב, מכבי, מציגה יכולת חלשה למדי, באירופה ובליגה הישראלית גם יחד. בעוד שבאירופה הסיבות לכך מובנות, בליגה הישראלית הדבר מתפרש אצל יריבותיה של הקבוצה הצהובה כחולשה גדולה. במכבי מצידם טוענים כי הסיבה ליכולת הירודה, מלבד תקופה קשה אליה נכנסו היא בעיקר בשל עייפות השחקנים ועומס המשחקים שסידרו להם בליגת האלופות ובליגה הישראלית שבכדורגל.

במכבי טוענים כי סדר לוח המשחקים בליגה הישראלית אינו מתחשב בכך שהם מייצגים את ישראל במפעל אירופי, ואף הפוך מכך, כשבמד הצהוב אומרים כי במנהלת מתנכלים אל הקבוצה ומקשים עליהם את העונה ולו רק בכדי ליצור עניין בליגה הבכירה. 

לאחר עוד מתקפה מצד ראשי הצהובים ובראשם מאמן הקבוצה סלבישה יוקאנוביץ' הסרבי, במנהלת הליגה לא נותרו עוד אדישים, כשהערב (ראשון), מפרסמים ראשי המנהלת תגובה זועמת במיוחד, ותקיפה עד מאוד.

בתגובתם כותבים ראשי המנהלת כי "אנו מצרים על ההתנהלות הלא מקצועית והבכיינית של קבוצת מכבי תל אביב כפי שבאה לידי ביטוי במספר התבטאויות, בשבועות האחרונים". במנהלת שטחו את העובדות והשיקולים שהביאו לדבריהם לקבל את ההחלטות "בנוגע לשיבוץ משחקיה של הקבוצה האלופה".

וכך מפרטים במסמך התגובה שלהם ראשי המנהלת: "עוד לפני שיבוץ לוח המשחקים, מנהלת הליגות הציעה ביוזמתה למכבי תל אביב לקיים את המשחק נגד מכבי נתניה ביום שני, ה-9.11.15 ולא ביום שבת ה-7.11.15, כפי שהתקיים אמש". במנהלת טוענים כי "הקבוצה הצהובה היא שסירבה להצעה זו בשל היעדרותו הצפויה של דור פרץ הנמנה על סגל הנבחרת הצעירה".

עוד פורט במסמך התגובה כי "הדרבי התל אביבי נערך במוצאי שבת ולא ביום ראשון, זאת בשל פנייתה של המנהלת למכבי תל אביב ולגורמים אחרים (זכייני שידור, שותפים מסחריים) על מנת לאפשר לקבוצה ימי מנוחה מרביים לקראת משחקה נגד פורטו בליגת האלופות. נציין כי המועדון אף הודה בפנינו על "השיתוף בשיקולים, בתהליכים ובדרך” – כך שהרקע לתלונות מאמן הקבוצה תמוה".

במנהלת אמרו גם כי גם הקבוצות הבכירות ביבשת שיחקו בסמוך למשחקיהן בליגת האלופות רק ביום רביעי האחרון. "חשוב להדגיש כי קבוצות אירופאיות: באיירן מינכן, ולנסיה, באייר לברקוזן וצ'לסי, כמו גם מכבי תל אביב, שיחקו ביום רביעי האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות ושיחקו אתמול במסגרת הליגות המקומיות. אשר על כן, התבטאויותיהם של מאמן וקפטן הקבוצה, בנושא מועד שיבוץ המשחק, מראות על חוסר בקיאות בסיסי בפרטים, הן בכל הנוגע לדרישות המועדון והן בכל הנוגע למועד שיבוץ משחקים של קבוצות באירופה".

לסיום אמרו במנהלת הליגה כי, "מנהלת הליגות פעלה ותמשיך לפעול כדי לסייע, ככל הניתן, במסגרת המגבלות הידועות, תוך שיתוף פעולה מלא עם מועדון מכבי תל אביב או כל מועדון אחר שייצג את ישראל במסגרת תחרויות בינלאומיות".