הר הבית
הר הביתPhoto by Garrett Mills/FLASH90

מקורבי האדמו"ר מקרלין פרסמו היום (שני) מודעה ביומונים החרדים, שנועדה להזים את השמועה שנפוצה אתמול ברחוב החרדי לפיה האדמו"ר התיר לעלות להר הבית.

תחילה תקפו מפרסמי המודעה את אתרי האינטרנט החרדיים שלטענם מפיצים שמועות שקריות. "אנו שבים ומזהירים מפגעי האתרים המפיצים מידע כוזב, דברים שאין להם כל שחר, על דעתם ועל הנהגותיהם של מרנן ורבנן גדולי תורה וחסידות", נכתב במודעה.

בהמשך התייחסה המודעה לשמועה עצמה וטענה כי אין שחר לדברים. "חסידי קארלין בארץ ובתפוצות נרעשו ונרעדו כאשר נודע להם על החוצפה הזדונית של אותם מפיצי שקרים, כאשר מעולם לא נשמע מהאדמו"ר על חריגה קלה מאותו איסור גמור ומוחלט שאסרו גדולי הדור לעלות בזמן הזה אל הר הבית".

לטענת אנשי האדמו"ר, אין כל היתר בימינו לעלות להר הבית וגם לאחר היטהרות כדת וכדין. "אדרבא, האדמו"ר הדגיש וחזר וציין כי אין לסור חלילה, ימין ושמאל, מכל אשר הורו רבותינו שאסרו באיסור מוחלט לעלות אל הר הבית. שהרי בזמן שבית המקדש היה קיים ניתן היה לעלות להר הבית רק לאחר הזאה וטהרה כהלכה, ולצערנו אין לנו היום כל אפשרות שהיא להתיר לעלות להר הבית עד שיבנה בית המקדש במהרה בימינו – ונטהר עצמנו בהזאה כראוי".