נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (שני) בראיון לקלמן ליבסקינד ב"גלי ישראל" לסטטוס קוו בהר הבית, וציין כי בימים אלו הוא בוחר שלא לעלות להר.

"אני בעד זכותו של כל יהודי לעלות להר הבית. אני אישית לא עולה להר הבית משלל סיבות, כנער מתבגר בשנות ה-80 הייתי עולה לשם הרבה", סיפר בנט.

לדבריו, "הר הבית הוא המרכז הלאומי והדתי של היהדות ומדינת ישראל ועלינו לשמר את הריבונות שלנו שם. אך באותה נשימה, אני מוכן בהחלט לקבל אמצעים זמניים של המשטרה, שלא לאפשר לח"כים יהודים וערבים לעלות להר הבית".

בנט נשאל מדוע אינו עולה להר הבית אם הוא רואה בו מרכז לאומי ודתי והאם הוא בעד מתן זכות ליהודים להתפלל על ההר. בנט השיב, "אני בעד השמירה על הסטאטוס קוו ובשלב זה נכון לא להתיר תפילה של יהודים על הר הבית. איני מתבטא בעד זכותם של היהודים להתפלל בהר הבית כי יש לי אחריות לאומית כחבר קבינט ואיני רוצה לייצר נזק למדינה וראש הממשלה".

"בנושאים חשובים ומהותיים אני ודאי אביע את דעתי גם כנגד ראש הממשלה אבל הר הבית הוא המקום הרגיש ביותר בעולם ואני יכול לגרום נזקים לראש הממשלה במהלכים שהאו מקדם אם אביע דעתי בנושא", הסביר שר החינוך.

במהלך הראיון הביע בנט התנגדות למחוות אפשריות כלפי הפלסטינים, "אני בעד חיזוק כלכלי ביהודה ושומרון לכולם וסך הכל אנחנו רוצים שגם הכלכלה הערבית תשגשג. יש לנו עניין שיחיו טוב, אנחנו מבינים שהם לא ילכו לשום מקום ולכן זאת צריכה להיות הגישה. אך מכאן להענקת מחוות בשעת טרור אין שום קשר. הם אלה שצריכים להעניק לנו מחוות ולהפסיק לעודד לטרור ולהפסיק לשלם לרוצחים ולחגוג את מותם".

במענה לשאלה על כך שדווקא ממשלת ימין היא זו שמאשרת תכניות מתאר לבניה פלסטינית בשטחי C ולא מקדמת תכניות מתאר ליהודים השיב בנט, "יש בניה יהודית ביהודה ושומרון, אך אין באפשרותי לפרט על כך. המפלגה שלי עושה רבות בכדי לקדם את ישראל בכיוון הנכון והיא נמצאת בכל התחומים ודואגת לאינטרסים של הציבור שלה בכל עת".