הרכבת הקלה
הרכבת הקלהצילום: אריה מינקוב

כ-70 נהגי הרכבת הקלה בירושלים יפתחו מחר (שלישי) בשביתה, על טענת העובדים כי המו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם הגיע למבוי סתום.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר הבוקר: "אני קורא להנהלה להתעשת ולהפסיק את הפגיעה בצורת העסקת העובדים ובשכרם הירוד. מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה".

לדבריו, "הנהלת החברה הבטיחה בשלוש וחצי השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 ברוטו בלבד, כשהוא לוקח אתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".

מהנהלת הרכבת הקלה נמסר, "מדובר בהודעה תמוהה. אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס על פי המתכונת החדשה".

"מדובר בהתנהלות שערורייית של יו"ר הועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר", מוסיפים בהנהלה.