גיא גודס, מסכם את המשחק, הערב
גיא גודס, מסכם את המשחק, הערבצילום: ניצן קידר

מכבי ת"א הודיעה הבוקר (שני) כי היא נפרדת מהמאמן גיא גודס, צעד צפוי לאור מצבה של הקבוצה באירופה, וכמה הפסדים מביכים בליגה ביניהם לאשדוד אתמול בתוצאה 88:83.

בהודעה שפירסמה הקבוצה נכתב כי "לאחר מחשבה רבה ולבטים קשים, התקיימה היום פגישה עם גיא גודס בה הוחלט כי יש לעשות שינוי וכי גיא לא ימשיך לאמן את מכבי תל אביב".

ראשי המועדון ציינו כי " למכבי יש הערכה גדולה לגיא הן כאיש מקצוע והן כאישיות. גיא הוא בן בית במכבי, שחקן בעל עבר מפואר, עוזר מאמן ומאמן במשך כ-15 שנים במועדון", והוסיפו: "אנחנו מאחלים לגיא בהצלחה בהמשך דרכו ומשוכנעים שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד".

בקבוצה דיברו על השינוי הנוכחי, כחלק מזעזוע במטרה לחזק את הקבוצה שעד כה לא הרשימה, בלשון המעטה. "אנו מחוייבים להמשיך ולעשות כל מה שנדרש בכדי לחזור למסלול הניצחונות כפי שמועדון מכבי תל אביב עושה מזה עשרות שנים, וחובת ההוכחה היא גם על השחקנים שזוכים ללבוש את הגופיה הצהובה-כחולה".

את דרכו בקבוצה הצהובה החל גודס עוד כשחקן פעיל כשהגיע מהפועל חיפה כשחקן צעיר ומבטיח בשנת 1987. פציעה קשה ממנה סבל השחקן הביאה להודעת הפרישה שלו ולאחר מספר שנים מונה כעוזר מאמן בקבוצה הצהובה איתה הוא כה מזוהה. לאחר זכיית הצהובים באליפות אירופה בשנת 2014 תחת דייויד בלאט, עת שימש גודס כעוזרו של בלאט, מונה גודס למאמן הראשי של הצהובים במקומו של בלאט שעבר לאמן את קליבלנד קאבלירס בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. 

אבי אבן, מעביר הבוקר את האימון הראשון לשחקנים
אבי אבן, מעביר הבוקר את האימון הראשון לשחקניםצילום: מכבי ת"א

זו לא הפעם הראשונה בה גודס משמש כמאמן ראשי בקבוצה בכירה כשבעבר אימן הן את מכבי ראשון לציון והן את הפועל ירושלים. 

עונתו הראשונה של גודס כמאמן ראשי במכבי תל אביב נחלה כישלון חרוץ כשהמתחילה הרגיש את חוסר התמיכה של ההנהלה הראשית כשמינו תחתיו את פיני גרשון כעוזרו. העונה הסתיימה במפח נפש גדול לכל העוסקים בקבוצה, כשאיבדו את תואר האליפות בליגה הישראלית כבר בחצי הגמר כשהודחו על ידי הפועל אילת, וכן במפעל היורוליג הודחו מול פנרבחצ'ה אולקר הטורקית בסוופ קל כבר ברבע הגמר.

למרות העונה האיומה, במכבי העניקו לגודס צ'אנס נוסף כשהחל את העונה עם סגל שחקנים שאת רובו בחר הוא. כעת, לאחר ארבעה הפסדים בשישה משחקים, ובייחוד זה שהסתיים אמש כשקבוצתו הושפלה מול מכבי אשדוד החלשה בתוצאה 88:83, ורגע לפני שנסתם הגולל על העפלה לשלב הבא ביורוליג, גודס נאלץ להחזיר את מפתחות האימון להנהלה הצהובה וזו צפויה למנות בקרוב מחליף.

לפי שעה עוזר המאמן אבי אבן, בעזרתו של עוזר המאמן רפי בוגטין, יאמן את הקבוצה עד שימצא מחליף לעמדת המאמן הראשי. "יש לנו אמון מוחלט בשניהם כי יעשו את כל מה שניתן וצריך עד מינוי מאמן קבוע", נאמר בהודעת הנהלת הקבוצה.