המחאה
המחאהצילום: להב"ה

ביוזמתה של חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ יתקיים מחר דיון מיוחד בועדת הפנים של הכנסת תחת הכותרת 'פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר'.

בראיון ליומן ערוץ 7 משיב ראש הארגון, בנצי גופשטיין, לטענותיה של חברת הכנסת רוזין הדורשת להתחיל ולפעול מול ארגונו כפי שפועלים נגד ארגון טרור.

בהודעה מקדימה תוהה רוזין לאן נעלמו הבטחותיו של שר הביטחון יעלון ולפיהן יוגדר ארגון להב"ה כארגון טרור. "חלפה שנה מהצהרתו של שר הביטחון כי יפעל להכריז על ארגון להב"ה כארגון טרור. ההצהרה נשארה בגדר הצהרה בלבד ובינתיים ברחבי המדינה פעילי הארגון מפעילים טרור כנגד חפים מפשע", אומרת רוזין.

גופשטיין משיב לדברים ומזכיר מהו טרור לא לפני שהוא מציין כי כלל לא בטוח שיגיע לדיון.

"אני לא בטוח שאני וחברת הכנסת רוזין חיים באותה מדינה. מה שאני יודע זה שיום יום יהודים נדקרים בירושלים. מותקפים באבנים ובקת"בים. אני לא זוכר מתי אי פעם ערבי הותקף על ידי ארגון להב"ה. אנחנו לא ארגון טרור אלא ארגון ששומר על בנות ישראל וימשיך לשמור על בנות ישראל. חבל שחברת הכנסת לא מפנה את משאבי הכנסת נגד מתקפת הטרור שמתחוללת יום יום בארץ".

באשר לטענותיה אודות השר יעלון והצהרותיו מבהיר גופשטיין כי אכן השר יעלון "חשב להוציא אותנו אל מחוץ לחוק, אבל אז קיבל הבהרה מהשב"כ שלא עשינו שום דבר בלתי חוקי".

גופשטיין דוחה את דבריה של רוזין ולפיהם "ברחובות ירושלים פעילי הארגון צדים ערבים על סמך חזות חיצונית, קוראים להחרמת עסקיהם ומקיימים מצעדי שנאה גלויים כנגדם". במענה הוא אומר כי "אנחנו לא צדים שום ערבי. מעולם לא האשימו אותי או את אחד מפעילי להב"ה בציד. מה שאנחנו עושים זה הפגנות.

''אנחנו לא מוכנים למות בשקט. אנחנו יוצאים לרחובות. לא רק על מתווה הגז ועל לחם יוצאים לרחובות. גם על דם יהודי צריך לצאת לרחובות ואני חושב שבמדינה שמקיימת את חופש הביטוי חברת הכנסת רוזין צריכה להבין שאפשר להפגין נגד רציחות בישראל ובירושלים. אנחנו לא עוברים על החוק. רוב הפעולות שלנו מתואמות ומלוות בליווי צמוד של המשטרה שרק מחכה שאעבור על החוק כדי לעצור אותי".

לדבריו המשטרה מגיעה לפעילות הארגון בכוחות גלויים ובכוחות סמויים, על מנת לחכות לרגע בו תישמע אמירה גזענית כזו או אחרת וניתן יהיה לעצור אותו "אבל הם לא יצליחו לעצור אותנו כי לא עשינו אף פעם שום דבר כזה. מה שאנחנו עושים זה שומרים על בנות ישראל. מי שמפחד ללכת ברחובות בישראל זה יהודים. בשבועות האחרונים כיכר ציון היא כיכר ריקה. יהודים הם שמפחדים במדינה הזו ולא ערבים".

על דבריה של רוזין ולפיהם מתייחסת תנועתו של גופשטיין לערבים עוברי אורח על סמך מראם החיצוני, הוא משיב "אני לא יודע מתי היא הסתובבה ברחובות ירושלים. כל ערבי שמסתובב נעצר על ידי שוטרים שמחפשים בכליו אם יש לו סכין. זה לא סתם. זה בגלל הדקירות וגם אנחנו פותחים עיניים כשיש מישהו חשוד לידינו שלא יתקיף אותנו. זה דבר לגיטימי וכשר".