אדלשטיין.יחזור בו מסירובו?
אדלשטיין.יחזור בו מסירובו?דוברות איגוד הכדורסל

המירוץ לאימון. עד כמה קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א נמצאת בשפל, אפשר להבין מכך שעל אף שפיטרה את מאמנה גיא גודס, עוד אין אף מועמד להחליפו בתפקיד.

פיטוריו של גודס היו צפויים, ואם היו מוצאים בהנהלה הצהובה מחליף לו, כבר היו מפטרים אותו מזמן. אחרי ההפסד אמש למכבי אשדוד בתוצאה 88:83, לראשי הצהובים לא נותר דבר אלא לפטר את המאמן שנכשל בגדול כבר בעונה שעברה, כשבמשחקים בעונה הנוכחית גם כן לא הציג יכולת משופרת.

פעם, לא מזמן, לאמן את מכבי תל אביב היה משרה מבוקשת מאוד. אין מאמן בליגה הישראלית שלא חלם על תפקיד זה, ואפילו באירופה אימון הקבוצה הבכירה של ישראל הייתה לשם דבר. אך לא עוד.

הניהול המחפיר, הכשלונות הרבים בזירה האירופית והישראלית גם יחד, ובעיקר הלחץ התקשורתי והציבורי הביאו את משרת האימון בקבוצה הצהובה להיות אחרונה בשרשרת הרצונות של מאמני הליגה הישראלית ואלה מאירופה.

עד כמה המצב חמור? ארז אדלשטיין, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, אליו בצד הצהוב לא היו פונים מעולם מאחר שהוא כה מזוהה עם היריבה העירונית האדומה, הפועל תל אביב, קיבל פניה לאימון וסרב.

אדלשטיין הג'ניג'י לא לבד. גם שארונאס יאסקיבצ'יוס, המכונה בפי כל שאראס, ומי ששיחק במועדון בשנותיו היפות כשזכה איתו בשני גביעי אירופה לאלופות קיבל פניה לאימון הקבוצה הבכירה אך סרב. שאראס כיום משמש כעוזר מאמן בקבוצת נעוריו, ז'לגיריס קובנה הליטאית. אפרופו ליטא, מאמן הנבחרת הליטאית קזלאוסקאס קיבל אף הוא פניה אך גם הוא סרב.

בצר להם, במכבי ת"א מתכננים לעשות פניה אל שני מאמני העתיד בכדורסל הישראלי, אך כאלה שאת קריירת האימון האחרונה שלהם סיימו בטונים צורמים כשפוטרו מקבוצתיהם. אחד מהם, הגדיל ופוטר לפני זמן קצר מאוד. מדובר בעודד קטש ודן שמיר, שניים שכבר שימשו בעבר במועדון הצהוב כבעלי תפקידים, ובמכבי מייעדים לשניים את עמדת המאמן הראשי ועוזרו כשנראה כי שמיר יהיה הראשי וקטש יהיה עוזרו.

ואולי בסוף יהיה זה מאמן נבחרת איראן, הגרמני דירק באוורמן? נכון לעכשיו, כל האופציות פתוחות מצידה של מכבי שנואשת למצוא מאמן כמה שיותר מהר, כשביום חמישי הקרוב מחכה לה משחק קשה מאוד מול דרושפאקה הטורקית במסגרת שלב הבתים של היורוליג. הפסד ביתי נוסף לצהובים ביורוליג יביא באופן סופי וודאי לסיום דרכה במפעל הבכיר כבר בחודש ינואר הקרוב, כשאלה יודחו ממנו אל מפעל היורוקאפ המשני בחשיבותו. 

האם בנמצא מאמן שיכול לעשות את ההבדל כבר בתוך כמה ימים? ספק רב.

בינתיים, גם שחקני הסגל אינם מוגנים מפני עזיבה מוקדמת כשהשם החם ביותר לעזוב ראשון הוא דווקא מלך הסלים של היורוליג בעונה הקודמת ומי שהגיע לצהובים ברעש גדול ואף נחשב כשמתאזרח, טיילור רוצ'סטי.

במכבי מאוכזבים מיכולתו של השחקן, כשבעיקר האמור הוא בכך שלא רק שאינו מספק נקודות כמצופה ממנו, גם ניהול המשחק ועבודת ההגנה שלו לוקים בחסר. האם פיטוריו של גודס לפני שעות ספורות, זוהי רק הסנונית הראשונה המבשרת על בוא המהפכה במכבי ת"א?