משרדי הרבנות הראשית
משרדי הרבנות הראשיתפלאש 90

ברבנות הראשית לישראל בחרו השבוע לאחר מכרז מורכב את החברה שתנהל את מערך הבחינות לדיינות ולרבנות, חברת "מרמנת".

ההחלטה להוציא את מערך הבחינות למיקור חוץ התקבלה לאחר שנים רבות שבהן מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לא הצליחה לעמוד בעומס ולתת מענה ראוי לנבחנים.

עם כניסתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לתפקידו לפני כשנתיים, הנחה את גורמי המקצוע ברבנות לפעול להוצאת שירותי המחלקה לידי חברה חיצונית שתוכל להשתלט על הכמות הרבה של הנבחנים.

אל המכרז שפורסם, ניגשו שבע חברות ולצורך בחירת הזוכה במכרז הוקמה וועדת משנה ייעודית בה היו חברים היועמ"ש לרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג; מנהל מחלקת הבחינות הרב רפאל מזרחי; חשבת המשרד לשירותי דת סיגלית פוני; תקציבנית הרבנות הראשית שרון יגן ונציגי לשכות הרבנים הראשיים, הרב יצחק אלחרר ופנחס טננבאום

לאחר שוועדת המשנה בחנה את נתוני החברות וניסיונן היא החליטה להמליץ על חברת "מרמנת" כחברה שתפעיל את מערך הבחינות. וועדת המכרזים של הרבנות הראשית לישראל קיבלה את המלצת וועדת המשנה ובחרה בחברת "מרמנת" כזוכה במכרז.

במסגרת המכרז התחייבה החברה כי מוקד השירות הטלפוני ייפתח כ-90 יום לפני מועד הבחינות ויפעל בימים א-ה בין השעות 08:00-16:00 וכי זמן ההמתנה לקבלת המענה לא יעלה על כ-3 דקות. את תשלומי האגרות ניתן יהיה לבצע גם באמצעות כרטיס האשראי.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בירך על סיום ההליכים, "אני מברך על סיום הליך המכרז המקצועי שנוהל בידי גורמי המקצוע ברבנות הראשית ומקווה שכעת יקבלו הנבחנים את היחס ההולם והראוי להם". השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי ומנכ"ל הרבנות הראשית עו"ד עודד פלוס בירכו אף הם על המהלך.