חתולים
חתוליםצילום: אלירן אהרון

הוטרינר ד"ר דני זיבוטופסקי שיגר בסוף השבוע מכתב תמיכה לשר החקלאות אורי אריאל ובו הצטרף לעמדת פורום חותם על כך שאין לסרס ולעקר בעלי חיים באופן כירורגי האסור על פי התורה.

בפתח מכתבו מבהיר ד"ר זיבוטופסקי כי עוד בטרם בוחנים את עמדת התורה בעניין, נמצאים מחקרים רבים המראים כי תכניות העיקור הנהוגות כיום לא פותרות בהכרח את נושא ריבוי חתולי הרחוב.

"ללא קשר לאיסורי תורה, תכניות TNR מוכחות כלא יעילות, הדבר שקובע את גודל אוכלוסיית חתולי הרחוב הוא כמות המשאבים הזמינים להם. גם אם תתפוס 80% מהם ותסרס אותם, תוך שנים ספורות, בהעדר צמצום האוכל ועוד משאבים לחיים, מספרם יחזור למספר שהיה לפני התכנית", טוען הוטרינר.

בנוסף הוא מתייחס לנושא צער בעלי החיים אשר נגרם לחתולי הרחוב בעיקור ובסירוס הנהוג כיום, ותמה על כך שארגוני בעלי החיים תומכים בפעולה הזו.

"במדינה בה חוקי צער בעלי חיים מונעים הוצאה קבועה של ציפורני חתול או קיצוץ אוזני כלב, אפילו ע"י וטרינר מוסמך ובצורה מבוקרת, מפני שזה נחשב לאכזרי, תמוה שכספי משלם המסים מאפשרים לגרוף חתולים מהרחוב, לפתוח להם את הבטן, להוציא את אברי הרביה או לכרות את אשכיהם, אח"כ להוריד 1/3 מהאוזן של החתול כדי לסמן אותו, וכל זה ללא מתן נאות של משככי כאבים, והחזרתם לרחוב בתוך זמן מועט, עם פצעי הניתוח, וכל זאת כמובן בכפיה", הוא אומר.

לדבריו יש להרחיב את השימוש בעיקור וסירוס הורמונאליים ולפתח את המחקר בתחום כך שיתן מענה רחב להתרבות חתולי הרחוב.