ועדת המדע במוזיאון המדע
ועדת המדע במוזיאון המדעצילום: טל בר-לב, סמנכ"לית פיתוח עסקי ודוברת המוזיאון

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ערכה ביקור עבודה במוזיאון המדע בירושלים. בדיון השתתפו גם נציגי מוזיאונים נוספים בעיר, וכן נציגי עריית ירושלים, משרד החינוך ומשרד המדע.

הביקור נפתח בסיור במתקני המוזיאון. מנהלת המוזיאון גב' מאיה הלוי הדגימה בפני הוועדה את חווית המדע, במוצגים השונים בתערוכות המוזיאון.

בישיבת העבודה שנערכה בתום הסיור, יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי הוא מתרשם לטובה מפעילות המקצועית של המוזיאון. מקלב הבטיח לפנות לשר המדע והטכנולוגיה בבקשה לחזק את מוסדות תרבות המדע בעיר.

מנהלת המוזיאון סיפרה על השפעת המצב הביטחוני על מספר המבקרים במוזיאון. לדבריה, בשנה ממוצעת, מבקרים במוזיאון כמאתיים חמישים אלף מבקרים. מספר המבקרים במוזיאון בחודש אוקטובר השנה, קטן ב-60% ביחס לאוקטובר אשתקד. השבוע הראשון של חודש נובמבר מצביע על ירידה של-70% במספר המבקרים. רובם המכריע של המבקרים שהדירו את רגליהם מהמוזיאון הם בתי ספר מחוץ לעיר ותלמידים מהמגזר הערבי. יתירה מזאת, גם התלמידים שהגיעו בחודש הנוכחי, אלו תלמידים שהגיעו באמצעות גוף חיצוני שמימן את הגעתם.

נציג מוזיאון הטבע ד"ר יבגני רזניצקי אמר שמספר המבקרים אצלם קטן בכ-90% בהשוואה לתקופה מקבילה.

ראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים, משה טור-פז, אמר "אנחנו בדרך להיות עיר מדע. זה יקרה רק יחד עם המגזר החרדי והמגזר הערבי". לדבריו, "מוזיאון המדע, הינו מוסד התרבות הראשון בעיר, שהשכיל לדבר לציבור החרדי בשפתו".