המכינה החדשה ברחובות
המכינה החדשה ברחובותצילום: חזקי עזרא

ברחובות ייערך הערב (רביעי) טקס חנוכת המכינה הקדם צבאית "שובו אחים - בשביל ישראל", לזכרם של אייל יפרח, גלעד שער ונפתלי פרנקל הי"ד.

בטקס ישתתפו שר הביטחון משה יעלון, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, ובני משפחותיהם של שלושת הנערים. במהלך הערב יוכנס לבית המדרש ספר תורה על שמו של אייל יפרח הי"ד.

ראש המכינה, הרב אודי טמיר, אומר לערוץ 7, כי רצח הנערים דרבן אותם להקים מוסד תורני שינציח את דרכם של הנערים, "המחבלים רצו לגדוע אותם בשיא כוחם ואנחנו באים להמשיך את חייהם ביתר עוצמה".

הוא סיפר כי השורשים של שלושת הנערים - מקורם בעיר רחובות. "לא כולם יודעים אבל הסבים של שלושת הנערים חיו כאן ברחובות, לכן רצינו להקים את המכינה הקדם צבאית כאן בשכונת קרית משה, שכונה מאתגרת מאוד, כדי להמשיך בדרכם של הנערים מתוך אחדות של כלל עם ישראל.

"דיברנו עם ההורים שליוו אותנו לכל אורך הדרך וכמובן בשיתוף פעולה וסיוע מלא של עיריית רחובות והעומד בראשה". הרב טמיר מקווה שהמכינה הקדם צבאית תצליח במשימה, "המכינה תיישם את החיבור הגדול לארץ ישראל ולעם ישראל, גם דרך לימוד התורה וגם דרך הרגליים בהליכה בשביל ישראל, ואחדות ושיתוף פעולה מלא עם הקהילה. נסייע ונעזור לנערים בשכונה וננסה להנציח את דרכם של שלושת הנערים".

ראש המכינה מוסיף, "נחשפנו לכוחות אדירים של ההורים שגם להם יש את הפרויקטים שלהם אבל בזכותם זכינו לגדול ולהגיע לרגע הזה. לצערנו אחרי החטיפה עם ישראל התאחד כולו, ואנחנו מקווים שרוח זאת תלווה את המכינה החדשה".