באירוע המרכזי. מזכ"ל האו"ם. באן קי מון
באירוע המרכזי. מזכ"ל האו"ם. באן קי מוןפלאש 90

הלילה (רביעי) יקיים האו"ם אירוע מיוחד לציון 40 שנה לנאום הנשיא לשעבר חיים הרצוג ז"ל בתפקידו כשגריר ישראל באו"ם, נגד ההחלטה שהשוותה את הציונות לגזענות.

באירוע ייטלו חלק מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, סמנתה פאוור, שגרירת ארה"ב באו"ם, ובניו של הנשיא לשעבר הרצוג: ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה ותא"ל (במיל.) מייק הרצוג.

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם אמר לקראת האירוע: "לפני 40 שנה, הוכתמו דפי ההיסטוריה של האו"ם בצביעות ובאנטישמיות. למרות ביטול ההחלטה, הכתמים לא נמחקו, והדה לגיטימציה כלפי מדינת ישראל עדיין מהדהדת במסדרונות הארגון".

"האו"ם חייב לקרוע את הפרק הזה מההיסטוריה שלו, כדי לפתוח בדף חדש שמעודד שוויון והוגנות בין המדינות״, הבהיר דנון שיאמר את הדברים גם באירוע עצמו.

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה הוסיף כי "המאבק שאבי היה ממנהיגיו לפני 40 שנה לא תם. כל יום באים לערער על צדקת קיומנו עם אותה גישה שפוסלת את ישראל רק בכלים שונים".

"לכן לא נרכין ראש בפני המחרימים, מסמני המוצרים והפוסלים. אלחם בכל כוחי מול כל מי שמעז לדמיין מציאות אחרת מלבד ישראל בטוחה, עצמאית ודמוקרטית, ישראל שהיא בית לאומי לכל יהודי ויהודייה ברחבי העולם", דברי הרצוג.