יו"ר "יש עתיד" ח''כ יאיר לפיד יחד עם חברי הכנסת של הסיעה שהובילו את חוק הגיוס בכנסת הקודמת, פתחו הבוקר (רביעי) את מאהל המחאה נגד ביטול החוק, יחד עם קואליציית הארגונים השותפים למאבק.

במאהל שהוקם במתחם שרונה מול משרד הביטחון בתל אביב, מוצבת עמדת עצומה עם שמות כל חברי הכנסת ומקום לחתימתם להתגייסות למאבק נגד ביטול החוק. 

בפתח דבריו טען לפיד שהחוק מוכיח את עצמו, "בניגוד לשקר של הסנקציות הפליליות, מה שהם מבטלים עכשיו זה את העיקרון הפשוט של שוויון שאומר שאם הבן שלי לא ילך להתגייס יבואו ויעצרו אותו, אבל אם יש מפלגה שיכולה לסחוט את הממשלה, את הילדים שלהם לא יבואו ולא יעצרו אלא הם יוכלו להמשיך בענייניהם.

"אנחנו לא נגד חרדים", מיהר לפיד לומר. ''זה עיקרון יסודי לגמרי של שוויון בפני החוק. החלק הגרוע עוד יותר זה שהחוק עובד. אני מבין לגמרי את ההפגנות שהיו בהתחלה, אנשים פחדו, אבל מאז יש עלייה של 40% אחוז במתגייסים החרדים לצה"ל ויש עלייה של 300% ביציאה לעבודה.

לפיד תקף בחריפות את נבחרי הציבור שתמכו בחוק וכעת נאלצים להצביע בעד ביטולו. "הפצע החל להחלים ועכשיו הם פותחים אותו מחדש פשוט בתור תעלול פוליטי כדי לשלם להם על העברת התקציב. ראש הממשלה הצביע ארבע פעמים לטובת חוק השוויון בנטל, ישב לידי בממשלה והרים יד. ישב לידי בכנסת שלוש פעמים, קריאה ראשונה, שנייה ושלישית והרים יד.

''יש דברים יותר חשובים מפוליטיקה, העם היהודי, הצורך להתאחד. הצורך לחיות ביחד כשכולם יודעים שלכל אדם במדינת ישראל יש את אותן זכויות, ואותן חובות. זה המפתח לחיים משותפים. צריך לעצור את התקלה הנוראה הזאת של שינוי חוק השוויון בנטל".

ח"כ אלעזר שטרן טען כי בחברה החרדית יודעים שהחוק שאושר בכנסת הקודמת הוא טוב להם וטוב לכל האזרחים במדינה. "יש לו רק בעיה אחת - שלחלק מהפוליטיקאים החרדים שאוהבים את הקהל שלהם כקהל שבוי, שלא רוצים שהוא ישרת, שלא רוצים שהוא יעבוד, שהם רוצים שהוא יהיה תלוי בהם ולא יעבוד''.

עומרי סטרוגו, חייל מילואים, סיפר ''אני מרגיש שהמוטיבציה לשרת במילואים הולכת ופוחתת והמוטיבציה לגיוס הולכת ויורדת. שלחתם אותנו למלחמות, מבצעים, אימונים ולא אמרנו מילה. באנו, התגייסנו, הפסדנו חומר בלימודים במטרה להיות מוכנים. עכשיו אתם רוצים לבטל חוק שכל מטרתו הוא לפגוע במוכנות של הצבא ולחזור אחורה? 

"זהו צבא העם, צבא שאמור לאחד בין כולם ולהביא לשוויון בחברה בין אם אתה מהמעמד העליון או התחתון ובין אם אתה גר בצפון או בדרום ובין אם אתה חרדי או חילוני. לא הייתי פוגש את החברים שלי בחיים לולא הצבא. הצבא באמת מגבש ומאחד את כלל החברות במדינה ומכניס את כולם תחת האלונקה".