אלו היבואנים שיתחרו על הוזלת מחירי הגבינות

רמי לוי, נטו, שופרסל, תמיר, ויליפוד, סיימן, ישרקו ודילר יתחרו על הוזלת מחירי הגבינות הצהובות לצרכן. המחירים ירדו בעשרות אחוזים.

חזקי ברוך , כ"ט בחשון תשע"ו

הטעייה בפרסום? גבינה צהובה
הטעייה בפרסום? גבינה צהובה
thinkstock

ועדת המכסות של משרד הכלכלה פרסמה היום (רביעי) את שמות הזוכים בהליך התחרותי ליבוא גבינות קשות, בתנאים של פטור ממכס: רמי לוי, נטו, שופרסל, תמיר, ויליפוד, סיימן, ישרקו ודילר.

זו השנה השנייה ברציפות שמשרד הכלכלה מפעיל את ההליך התחרותי כאמצעי לחלוקת מכסה, אשר הוגדלה ועמדה הפעם על היקף של 5,400 טון, כפי שסוכם בהחלטת הממשלה משנה שעברה. 

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, ציין כי "הזוכים התחייבו למחירים הנעים בין 3.40 ש''ח ועד 4.30 ש''ח ל-100 גרם גבינה צהובה. מדובר בהפחתה משמעותית נוספת על טווח המחירים לו התחייבו הזוכים בהליך התחרותי אשתקד ובמחירים הזולים מהמחיר המפוקח של גבינת 'עמק'.

''כבר עתה אנו רואים בשוק את תוצאות המכרז הקודם - כניסת מותגים חדשים במחירים נמוכים יותר, הן במעדנייה  והן באריזות על גבי המדפים.  המותגים החדשים, שנכנסו לשוק רק בחודשים האחרונים, תופסים יחדיו כבר עתה למעלה מ-10%  מנתח השוק בפלח זה''. לנג הוסיף כי תהליך הגברת התחרות והפחתת המחירים בשוק הגבינות הקשות יצבור כעת תנופה מחודשת, עם בחירתם של הזוכים במכסות לשנה הקרובה, 2016.

יאיר שירן, מנהל מינהל תעשיות ויו"ר ועדת מכסות מציין כי תוצאות ההליך התחרותי מוכיחות כי זהו כלי יעיל ואפקטיבי  ליישום מטרות הממשלה להגברת התחרות והפחתת מחירים. מספר המגישים בקשות ליבוא במסגרת ההליך התחרותי הכפיל את עצמו לעומת השנה שעברה, וכלל הצעות של חברות מענפי המסחר, הקמעונאות והתעשייה.

בנוסף, היקפי ההקצאות גוונו השנה, על מנת לאפשר גם ליבואנים קטנים ובינוניים להתחרות על הקצאות יבוא במסגרת ההליך. שירן מוסיף כי "בסך הכל ראינו שחברות שזכו בהליך התחרותי בשנה שעברה הגישו הצעות גם השנה, אשר כולן היו זולות יותר לעומת הצעותיהן אשתקד".

במשרד הכלכלה  מבקשים להוסיף כי זהו צעד נוסף ממגוון מהלכים שיוזם המשרד על מנת להגביר את התחרות ולהפחית מחירים במגוון מוצרי חלב בסיסיים. כך הוחלט לאחרונה להחיל את ההליך התחרותי גם על חלוקת ההקצאות ממכסות היבוא של חמאה באריזות קמעונאיות.

פרסום ההליך התחרותי לציבור לצורך קבלת הצעות ליבוא חמאה באריזות קמעונאיות, צפוי להתפרסם בזמן הקרוב.