שוטרים ברובע המוסלמי. כוננות מוגברת יום ירושלים
שוטרים ברובע המוסלמי. כוננות מוגברת יום ירושליםהלל מאיר

שר האוצר, משה כחלון והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכריזו היום על יישום מודל תמריצים חדש לנגדים במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר אשר יגדיל את שכרם באופן משמעותי.

עלות הפעלת המודל במשטרה ובשב"ס לשנים הקרובות עומדת על כ- 400 מיליון ₪ לשנה.

נגדים במשטרה ובשירות בתי הסוהר ייהנו מתוספת שכר של עד כ- 1,500 ₪, אשר תתבצע בשתי פעימות בשנים 2016-2017. צוותים מקצועיים ממשרד האוצר ומהמשרד לביטחון פנים יסכמו את כללי המודל בתוך 30 יום. המודל נועד לתגמל את הנגד בהתאם למקצועו ובהתחשב בסדרי עדיפות ארגוניים.

החלטת השרים התקבלה בהמשך לסיכום שנחתם לפני 3 שנים בין הממונה על השכר במשרד האוצר לבין ראש אכ"א בצה"ל על יישום מודל שכר חדש לנגדים בצה"ל. הסכם זה ייושם במקביל למודל השכר עם הנגדים במשטרה ובשירות בתי הסוהר.

שר האוצר, משה כחלון אמר "היום יותר מתמיד ראוי שגורמי הביטחון שנמצאים ברחובות ושומרים על ביטחון הציבור, ייהנו מהעלאה משמעותית שתביא לשכר הוגן וראוי. לכן אנו מיישמים מודל שיגדיל את שכרם של נגדים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר הערב "הסוהרים ושוטרי השטח הם הכוח המרכזי והעיקרי של שב"ס ומשטרת ישראל. הם עובדים בסיכון ביטחוני גבוה וללא מגבלת שעות וימים. יש לנו חובה מוסרית ואינטרס לאומי לתגמל אותם ואת משפחותיהם כראוי להם בכדי שיהיו לנו ארגונים ביטחוניים חזקים ואיכותיים. אני גאה בהסכם שהשגנו ושיעניק למשרתים תוספות שכר משמעותיות".