הקריקטורה והעלילה
הקריקטורה והעלילהצילום: צילום מסך 'מבט לתקשורת הפלשתינית'

בבית ספרם של המחבלים הנערים שביצעו את פיגוע הדקירה אתמול (שלישי) בפסגת זאב שבירושלים דחו תלמידים את הקביעה לפיה חברם ביצע פיגוע דקירה. התלמידים לא שוכנעו גם לנוכח מצלמות האבטחה בה נראו שני הנערים תוקפים בסכין את מאבטח הרכבת הקלה וטענו כי ייתכן וישראל שתלה בידי חבריהם סכינים.

הטענה הזו, מסתבר, הולכת ומשתרשת בציבור הערבי - ישראל, לדבריהם, שותלת סכינים בידיהם של ערבים לאחר שחוסלו בידי כוחות הביטחון או אזרחים. גם הפצת הטיעון הזה מתחילה, כמו טענות אחרות, ברשות הפלשתינית.

בימים האחרונים הפיץ מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' דיווחים על עוד ועוד קביעות של גורמים ברש"פ אודות "שתילת" הסכינים. הטיעון הזה מופץ גם בקריקטורות בתקשורת הפלשתינית. על אחת מהם דיווחו ביממה האחרונה:

בחשבון הטוויטר של תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן, פורסמה הקריקטורה המצורפת ולפיה ישראל מזייפת פיגועי דקירה ו"שותלת" סכינים בידי ערבים על מנת להשתמש במראה כתירוץ לחיסולם.

בקריקטורה המדוברת נראות 6 גופות של פלשתינים בתוך שלוליות של דם, וחייל ישראלי הולך לידם, כשבידו סל מלא סכינים, ושותל סכין ליד כל גופה. הטקסט בערבית ובאנגלית: "תירה... הוסף סכין... צלם תמונה".

(הצילום: צילום מסך - 'מבט לתקשורת הפלשתינית')
(הצילום: צילום מסך - 'מבט לתקשורת הפלשתינית')