תלמידי ישיבת אור עציון ומכינת "אור מאופיר"
תלמידי ישיבת אור עציון ומכינת "אור מאופיר"צילום: גלעד יהלומי

במכינת "אור מאופיר" מבית אור עציון חגגו אתמול (רביעי) את חג הסיגד, כאשר עוד קודם לכן בתחילת השבוע נפגשו תלמידי המכינה עם קייסים שונים ואנשי דת מהעדה לשיחות בנושא דת ותרבות, וכן ביקרו בחווה אתיופית בקרית גת שבה חוו סיור מהנה סביב העדה ומנהגיה השונים.

בסעודה חגיגית של ישיבת אור עציון והמדינה לרגל חג הסיגד השתתפו ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, מנכ"ל אור עציון נפתלי קנדלר, מנהל "אור מאופיר" הרב קובי לוין וראש מועצת שפיר אשר אברגי'ל.

"אנחנו בתקופת קיבוץ גלויות", אמר הרב דרוקמן. "הקדוש ברוך הוא מקבץ את כל נדחי ישראל לארצם בהם הקהילה האתיופית וכמובן שישנו צורך להיות שותפים באירועים של כל קהילות ישראל. גם אם במשך הדורות התפתחו מנהגים מסוימים שונים הרי שעכשיו חזרנו לארץ ומן הראוי לאחד ולהתאחד יחדיו סביב המסורות והחגים השונים".

הרב לוין ציין בדבריו כי "הציפייה הגדולה של יהודי אתיופיה לירושלים, אז והיום, מחזקת ומצדיקה את זכותנו על הר הבית. אנו יכולים ללמוד מבני העדה רבות על נחישות וכמיהה לציון, עלינו להמשיך את המסורת כאן בארץ.

"החג הזה, שנחגג גם באתיופיה וגם בארץ, מלמד אותנו רבות על העבר- הימים בהם חיכו לגאולה, וגם על ההווה- הימים בהם הם שבעי רצון מכך שהם צופים על ירושלים ולא רק חולמים עליה, והעתיד- הכמיהה של כולנו לבניין ירושלים והמקדש".