חיילים חרדים גיוס צה"ל
חיילים חרדים גיוס צה"לפלאש 90

הרב טוביה שולזינגר, ממובילי המאבק נגד חוק הגיוס, ומחסידיו של הרב שמואל אויערבך, אומר לערוץ 7, כי הניסיונות של הח"כים החרדים, לדרוש את התיקון לחוק הגיוס, בתמורה להצבעה על התקציב, הן זריית חול בעיניים.

"זו רק קוסמטיקה, הרי הם לא באמת רוצים להחזיר את הגלגל אחורנית, לדחות את ביצוע החוק לעוד שלוש שנים, נו באמת. תסתובב היום בשכונות בבני ברק וזיכרון משה, תראה כמה חיילים חרדים יש. רק בשנת 2014 התגייסו 2,500 חרדים", מציין הרב שולזינגר.

לדבריו הניסיונות של הח"כים החרדים להשמיע קולות של מאבק, הן בדיחה, "בהסכם הקואליציוני הח"כים החרדים אמרו שנושא הגיוס הוא בראש מעייניהם. האם מישהו שמע אותם בנושא הזה בחמישה החודשים האחרונים? פתאום הם נזכרים".

"אם תדבר בשיחות סגורות עם כל עסקן בציבור החרדי, הוא יגיד לך שזה לא ישתנה, יש כאלה שאפילו אומרים שזה חוק טוב", טוען הרב שולזינגר. "תפתח היום את העיתונות החרדית, למעט עיתון הפלס, אין שום אזכור לגזירת הגיוס, כאילו שאין את זה. אבל כל יום אתה רואה עוד בחור חרדי על מדים".

הרב שולזינגר מאמין בדרכו של רבו הרב שמואל אויערבך, "הפתרון הוא מרד אזרחי, כמו שאמר הרב אויערבך, פשוט לא להתייצב, וזה מה שעוזר, מתחילת המאבק, נעצרו רק 12 בחורים, הצבא מבין שעם הציבור שלנו אי אפשר להתעסק. דווקא בקרב אלה שלא שמעו לעצתנו והתייצבו, ישנם עשרות שנפלו בפח, והחתימו אותם על מסמכים שמחייבים אותם להתגייס. אנחנו לא שותפים למשחק"